Kysymykset ja vastaukset
1. Neste-äppi
2. Mobiilimaksu
3. Käyttöönotto
4. Tankkaaminen ja maksaminen
5. Laskutus (Neste Yksityiskortti -maksut)
6. Apua ongelmatilanteisiin
Voit ladata Neste-äpin Google Play tai App Store -kaupoista.
1.2 Miten Neste-äppi toimii?
Neste-äppi on turvallinen ja helppo tapa maksaa tankkaukset Neste-asemilla. Kurvaa Neste-asemalle ja avaa Neste-äppi. Sovellus tunnistaa matkapuhelimesi paikannustietojen perusteella, millä Neste-asemalla olet, ja voit aloittaa tankkauksen. Paina “Aloita tankkaus” -nappia, valitse oikea mittari, tarkista maksutapahtuman tiedot (asema, mittari, maksuväline sekä maksun maksimisumma) vielä huolellisesti ja hyväksy maksutapahtuma. Nyt olet valmis nostamaan pistoolin ja aloittamaan tankkauksen.
Neste-äppi toimii seuraavissa älypuhelimissa:
- iPhone: käyttöjärjestelmä iOS 11.0 tai uudempi
- Android: käyttöjärjestelmä Android 5.0 tai uudempi
Kyllä, äppiä voi hyödyntää asemahakuna ja etujen selailuun vaikka et sillä maksaisi tankkauksia tai pesuja. Rekisteröintivaiheessa sinun täytyy kuitenkin syöttää voimassa olevan maksukortin tiedot Neste-äppiin.
1.5 Voinko ottaa äpin käyttöön ilman Neste-korttia?
Kyllä! Maksuominaisuuden hyödyntämiseen tarvitset joko debit- tai credit-kortin (Visa, Mastercard tai American Express), tai Neste yksityis-/yrityskortin.
Mobiilimaksu on Neste-äpistä löytyvä helppo ja nopea maksutoiminnallisuus. Mobiilimaksulla voit maksaa tankkauksen autosta käsin matkapuhelimellasi. Tankkaukset veloitetaan mobiilimaksutoimintoon kytketyltä debit-, credit- tai Neste-kortilta. Debit- ja credit -maksut veloitetaan suoraan kyseiseltä kortilta. Neste-kortin käyttäjänä saat tankkauksistasi kätevän koontilaskun kuukausittain kotiisi (yritysasiakkailla laskutusjakso voi olla myös 2 viikkoa). Voit myös tilata laskun verkkopankkiisi.
2.2 Korvaako mobiilimaksaminen perinteiset maksamisen muodot Neste asemilla?
Mobiilimaksaminen tulee uudeksi maksutavaksi olemassa olevien maksutapojen rinnalle.
Voit valita rekisteröintivaiheessa, minkä maksukortin lisäät Neste-äppiin. Hyväksymme yleisimmät maksukortit, Neste Yksityiskortit sekä Neste Yrityskortit.
Kun lisäät käyttöönottovaiheessa debit- tai credit-maksukortin Neste-äppiin, sinut ohjataan tunnistautumaan pankkitunnuksilla. Tunnistautumisen jälkeen kortti on valmiina sovelluksessa ja voit aloittaa tankkaukset tai pesut.
Olemassa olevat Neste Yksityiskortti -asiakkaat saavat maksuominaisuuden käyttöönsä pankkitunnistautumisen jälkeen.
Yritysasiakkaat voivat tilata mobiilimaksuvälineitä Oma Neste -palvelusta. Käyttö edellyttää hyväksyttyä maksuvälinesopimusta ja Oma Neste -tunnusten avaamista.
Maksuvälineiden hallinta:
1) Avaa Neste-äppi.
2) Paina Neste-äpin avausnäkymän oikeassa yläkulmassa olevaa Asetukset-ikonia.
3) Valitse "Korttien hallinta".
4) Mikäli haluat lisätä uuden maksutavan, paina ruudun alanurkasta “Lisää uusi maksutapa” nappia. Valitse maksutapa ja seuraa näytöllä näkyviä ohjeita.
5) Mikäli haluat poistaa olemassa olevan maksuvälineen, valitse "Korttien hallinta" -näkymässä olevasta listasta poistettava maksuväline. Ruudulle aukeaa "Kortin tiedot" -näkymä. Paina ruudun oikeassa yläkulmassa olevaa "X"-merkkiä. Vahvista maksutavan poisto syöttämällä tankkaamiseen käyttämäsi PIN-koodi ja paina "JATKA".
Voit vaihtaa PIN-koodisi tai salasanasi Neste-äpin asetuksista.
4. Tankkaaminen ja maksaminen
Neste-äpin lataamisesta ja käytöstä ei peritä kuluttajilta erillistä maksua normaalin puhelin operaattorin perimän datasiirtomaksun lisäksi. Mobiilimaksamisen osalta Neste Yksityiskorttiasiakkailta veloitetaan kulloinkin voimassa olevat Neste Yksityiskortin tilinhoito- ja palvelumaksut. Yritysasikkailta peritään maksut erillisen palveluhinnaston mukaisesti. Mikäli käytät mobiilimaksamiseen pankkisi debit- tai creditkorttia, ei palvelusta kerry sinulle erillisiä kuluja. Lue lisää
Mobiilimaksaminen toimii lähes kaikilla Neste-asemilla. Pystyt helposti hakemaan listan lähimmistä asemista, joissa voit käyttää mobiilimaksamista, Neste-äppin asemahaulla. Tunnistat asemat alla näytetyn asemalogon perusteella.

Mobiilimaksu-toiminnallisuus on aktivoitu Neste-äppissä vain ollessasi asemalla, jossa mobiilimaksaminen on mahdollista. Tämä tieto ilmoitetaan selkeästi, kun käytät Neste-äppiä. Tunnistat asemat Neste-äppissä alla näytetyn asemalogon perusteella.

Kyllä, matkapuhelimen käyttö on sallittua myös mittarikentällä. Suosittelemme kuitenkin vahvistamaan maksutapahtuman mukavasti lämpimässä oman autosi sisällä ja tankkauksen aikana keskittymään varsinaiseen tankkaamiseen.
Kyllä. Credit- ja debit-korttimaksujen yhteydessä tehtävän katevarauksen suuruuden voi muuttaa ennen tankkauksen aloittamista sekä Neste-äppin maksukorttiasetuksista. Viimeksi käytetty katevaraussumma tallennetaan seuraavaa tankkausta varten oletusarvoksi.
1) Paina “Aloita tankkaus”.
2) Valitse mittari.
3) Tarkista vielä yhteenvedosta aseman nimi ja pumpun numero (kuvakkeessa näkyvä numero), maksuväline sekä maksimisumma. Klikkaa “Aloita tankkaus”.
4) Vahvista maksu henkilökohtaisella tunnusluvullasi, FaceID:lla tai sormenjäljellä. Nosta pistooli ja tankkaa.
5) Kun tankkaus on valmis, voit laskea pistoolin. Saat hetken päästä automaattisesti kuitin tapahtumasta. Tapahtumatiedot löydät myöhemmin myös “Tapahtumat”-osiosta.
Kyllä. Edellytämme mobiilimaksamisen käyttöönotossa käyttäjän vahvaa tunnistautumista ja jokainen tankkaus vahvistetaan itse asettamallasi tunnusluvulla, FaceID:lla tai sormenjäljellä.
Voit maksaa mobiililla polttoaineita ja mittarimyynnissä olevat lasinpesunesteet, sekä autopesut Neste K-asemilla.
4.10 Voinko käyttää mobiilimaksua maksaessani kassalla?
Et. Tällä hetkellä mobiilimaksaminen toimii polttoaineen ostamiseen sitä tukevien asemien mittarikentällä.
Debit- ja credit-korttimaksut veloitetaan kortilta tankkaustapahtuman jälkeen. Neste Yksityiskortti -maksut veloitetaan Neste Yksityiskortti -tilin kautta kerran kuukaudessa lähetettävällä laskulla.
4.12 Mistä tiedän, mille mittarille ajan, kun haluan maksaa tankkaukseni mobiilimaksamisella?
Niillä asemilla, joilla mobiilimaksaminen on käytössä, mobiilimaksaminen on mahdollista kaikilla mittareilla.
4.13 Voiko joku muu tankata minun kustannuksellani, kun käytän mobiilimaksua?
Tämä on hyvin epätodennäköistä, mutta mahdollista esimerkiksi sellaisessa tilanteessa, että aktivoit Neste-äppissä jonkin muun mittarin kuin sen, jonka kohdalle oma autosi on pysäytetty. Jo käytössä olevan mittarin aktivointi ei ole mahdollista.
Suosittelemme varmistamaan vielä ennen tankkausta, että aseman tiedot ja mittarinumero ovat oikein.
K-Plussa -pisteiden käyttäminen ei ole mahdollista mobiilimaksun yhteydessä.
4.16 Näenkö kortin tapahtumat sovelluksesta?
Kyllä, mobiilimaksulla suoritetut ostotapahtumat näkyvät sovelluksen “Tapahtumat” välilehdellä.
Käytettävissä olevaa Neste Yksityiskortti -saldon määrää voit seurata kirjautumalla Oma Neste -palveluun.
Ei. Tässä vaiheessa ainoastaan ns. pääkortin haltija saa mobiilimaksuominaisuuden käyttöönsä. Fyysiset Neste Yksityiskortit ja niiden rinnakkaiskortit toimivat halutessasi myös jatkossa automaatti- ja kassamaksuihin kuten ennenkin.
Kyllä. Mikäli sinulla on Neste-kortti, jonka laskutustapa on Neste Prepaid, voit aktivoida itsellesi mobiilimaksuominaisuuden. Saldon lataaminen ja käytettävissä olevan saldon seuranta tapahtuvat Oma Neste -palvelusta.
Tällä hetkellä tankkaukset veloitetaan Neste Yksityiskortti -tilin kautta kerran kuukaudessa lähetettävällä laskulla. Lue lisää.
Paperilaskun käytöstä peritään kuukausittainen tilinhoitomaksu 2,5 euroa. E-laskusta ei veloiteta tilinhoitomaksua, mutta e-laskuun siirtymistä varten ensimmäinen lasku toimitetaan paperisena, josta veloitetaan tilinhoitomaksu. Korttiasioissa sinua palvelee Neste Asiakaspalvelu, puh. 0200 80100 (0,16 €/min + pvm/mpm) arkisin klo 8—16 tai sähköpostilla: kortit@neste.com. Lue lisää.
Voit vaihtaa PIN-koodisi tai salasanasi Neste-äpin asetuksista. Valitse etusivulta Asetukset, sen jälkeen valitse “Omat tiedot”. Täältä löydät “Turvallisuus”-osion, josta pystyt muokkaamaan salasanaa ja PIN-koodia.
Nesteen asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa ongelmatilanteissa. Asiakaspalvelun tavoitat puhelimitse numerosta 0200 80100, arkisin klo 8—16. Lankapuhelimesta ja matkapuhelimesta numeroon soittaminen maksaa pvm/mpm. Sähköpostia voit lähettää osoitteeseen: asiakaspalvelu@neste.com
Mobiilimaksu ei ole mahdollista ilman henkilökohtaista tunnuslukuasi. Mikäli epäilet, että tunnuslukusi on joutunut vääriin käsiin, ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme numerossa 0800 196 196, joka palvelee sinua 24h vuorokaudessa.
Ota yhteys asiakaspalveluun ja kerro mitä appissa ei toimi tai vaihtoehtoisesti voit jättää palautteen osoitteessa https://www.neste.fi/anna-palautetta
Poistamalla sovelluksen. Ota yhteys Neste asiakaspalveluun mikäli haluat lopettaa asiakkuuden.