Neste vastaa aina myymänsä polttoaineen laadusta

Asiakastiedote

Uutista päivitetty 5.9. 2018 klo 18.25: analysoitujen näytteiden lukumäärä päivitetty ja automerkkien edustajien näkemykset lisätty.

Neste vastaa aina myymänsä polttoaineen laadusta. Yksistään Suomessa Nesteellä tankataan keskimäärin 50 000 bensiiniautoa päivässä. Seuraamme jatkuvasti myymiemme polttonesteiden laatua läpi koko jakeluketjun aina valmistuksesta bensiinipumpulle asti.

Olemme tutkineet polttoainenäytteitä niistä ajoneuvoista, joissa on esiintynyt ongelmia. Lisäksi olemme ottaneet näytteitä asemilta, joilla ajoneuvot ovat meille kerrotun mukaan tankanneet. Kaikki analysoidut näytteet, joita on kymmeniä, ovat tehtyjen analyysien mukaan olleet tuotestandardin mukaisia, eikä asemilta otetuissa näytteissä ole löydetty mitään poikkeavaa. 

Mikään otetuissa ja tutkituissa näytteissä ei viittaa siihen, että kyseessä olisi nimenomaan uuden Neste Futura -bensiinin aiheuttama ongelma. Mikään ei myöskään viittaa siihen, että kaikissa bensiineissä käytössä oleva etanoli-biokomponentti olisi nyt ilmenneiden ongelmien taustalla.

Julkisuudessa ongelmaan liitetyistä neljästä automerkistä kolme on kertonut, ettei heidän automerkeissään ole todettu vastaavia polttoaineisiin liitettäviä tapauksia. Jatkamme edelleen tilanteen selvittämistä yhdessä meihin yhteyttä ottaneen automerkin edustajan ja muiden alan asiantuntijoiden kanssa. 

Jos asiakas epäilee ongelmia autossaan, hänen kannattaa aina olla yhteydessä omaan merkkikorjaamoon.   

Tommi Juusela, myyntijohtaja, Neste Suomi ja Baltia

Mahdolliset yhteydenotot Nesteen Asiakaspalveluun: 0200 11311, Avoinna: arkisin 7-17, veloitus 16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm.
Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@neste.com