Neste Yrityskortit

Neste Yrityskortti tarjoaa palvelukseesi maan tiheimmän asemaverkoston. Kortilla tankkaat Nesteen polttonesteitä vaivattomasti sekä hyödyt monipuolisista palveluista liikenneasemaverkostossa.

Neste Yrityskortin tilaaminen 

Tilaa tästä »

Huomaathan, että tunnistautumisvaiheessa tarvitaan henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Tunnistautuminen onnistuu suomalaisten pankkitunnusten lisäksi myös Ruotsin, Tanskan, Norjan, Viron, Latvian sekä Liettuan tunnuksilla.

Voit myös tilata hakemuksen asiakaspalvelustamme osoitteesta kortit@neste.com. Jos palautat hakemuksen meille postitse tai sähköpostitse, muistathan liittää hakemukseen kopiot allekirjoittajien passeista tai henkilökorteista.
 

Usein kysyttyä Yrityskorteista 

Kuinka voin tilata yrityskortin?

Neste Yrityskortteja pääset tilaamaan tästä. Hakemuksella voit valita yrityksellesi sopivimman korttityypin ja laskutustavan.

Hakemuksen käsittelyn jälkeen kortit ja PIN-koodit saapuvat turvallisuussyistä eri kirjekuorissa noin 1-2 viikon aikana. Normaali toimitusaika korttihakemukselle on noin kaksi (2) viikkoa, mikäli hakemus on täytetty huolellisesti eikä siitä ilmene lisäkysymyksiä. Huomioithan, että käsittelyaika vaihtelee ruuhkatilanteittain. 

Kortit ovat heti käytettävissä Nesteen asemaverkostossa.

Lisäkorttien tilaaminen

Mikäli yritykselläsi on Nesteen yrityskortit käytössä, voit tehdä lisäkorttitilauksen kirjautumalla Oma Neste -palveluun. Paina ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta ja sivuvalikosta “Tilaa maksuvälineitä” -painiketta, seuraa annettuja ohjeita. 

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Vaihtoehtoisesti voit tilata lisäkortteja sähköisen lomakkeen avulla.

Kuinka voin yrityksenä hallinnoida maksuvälineitä Oma Neste -palvelussa?

Voit hallinnoida yrityksesi maksuvälineitä Oma Neste -palvelussa. Pääset hallinnoimaan maksuvälineitäsi Oma Neste -palvelusta ylävalikon “Maksuvälineet” -painikkeen avulla. Voit muun muassa tarkistaa käytettävissä olevan käyttörajasi, uusia vioittuneen kortin ja tilata itsevalittavan PIN-tunnuksen sekä sulkea maksuvälineen.

Miten saan käyttööni Oma Neste -palvelun maksuvälineiden hallinnointi ominaisuudet?

Mikäli yritykselläsi on jo Nesteen kortteja, mutta ei ole vielä Oma Neste -palveluun tunnuksia tai kirjautuneena palveluun ylävalikossa ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, tulee sinun täyttää maksuton palvelusopimus maksuvälineiden hallinnointia varten tästä.

Mikäli yritykselläsi ei ole vielä käytössä Nesteen kortteja, sinun tulee ensin täyttää maksuvälinesopimus tästä. Täytettyäsi maksuvälinesopimuksen saat käyttöön haluamasi Nesteen maksuvälineet ja Oma Neste -palveluun tunnukset.
 

Oma Neste -palvelussa saat myös ajettua erilaisia raportteja ostoistasi painamalla Oma Neste -palveluun kirjautuneena ylävalikon "Raportit"-painiketta. Lisäksi voit tarkistaa Neste yrityskorttiesi päivä -ja paikkakuntakohtaiset sopimushinnat Oma Neste -palveluun kirjautuneena ylävalikon “Kortit” tai “Hinnat” -painikkeen avulla.

Tutustu alla olevaan videoon maksuvälineiden hallinnoimisesta Oma Neste -palvelussa. 

 

Miten toimin, kun syötin asemalla PIN-koodin väärin ja korttini on lukittu?

Kortti menee väliaikaiseen käyttökieltoon, jos kortin tunnusluvun syöttää asemalla väärin riittävän monta kertaa. Käyttökielto on voimassa vain kyseisellä asemalla 48 h ajan. Kortti toimii kaikilla muilla asemilla ja aukeaa automaattisesti kyseiselläkin asemalla määräajan kuluttua. 

Viallinen kortti, miten toimin?

Yritysasiakkaana voit tilata uuden kortin vioittuneen tilalle Oma Neste -palvelun avulla. Kirjaudu ensin sisään palveluun ja paina ylävalikosta "Maksuvälineet" -painiketta.

Etsi seuraavaksi listauksesta oikea kortti ja paina "Uusi kortti/pin" -painiketta. Valitse tämän jälkeen "Tilaa korvaava kortti (vanha kortti ei toimi)" ja lähetä tilaus.

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Kadotin kortin, miten toimin?

Voit sulkea kadonneen kortin Oma Neste-palvelusta “Maksuvälineet” -painikkeen avulla.
Etsi listauksesta oikea kortti ja paina “Vaihda tila” -painiketta ja valitse tilaksi “Kadotettu”.
Paina tämän jälkeen “Päivitys”- painiketta muutoksen tallentamiseksi.

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Voit ilmoittaa kadonneesta kortista puhelimitse asiakaspalveluumme 0800 196 196.
Numero on maksuton ja palvelee 24 h.

Mikä on käyttöraja ja kuinka voin muuttaa sitä?

Käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä euroissa yhdessä kalenterikuukaudessa. 

Voit tarkistaa maksuvälineiden yhteisen käyttörajan laskun yläreunasta tai kirjautumalla Oma Neste -palveluun ja painamalla “Maksuvälineet” -painiketta. 

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Kortin joutuessa vääriin käsiin käyttöraja hidastaa vahingon kertymistä. Korteilla on myös korttikohtainen käyttöraja vuorokaudessa, joka on lähtökohtaisesti 2000 euroa.
 

Kuinka voin muuttaa käyttörajaa?

Yrityskorttiesi käyttörajaa pääset muuttamaan Oma Neste -palvelusta painamalla ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta. Paina tämän jälkeen “Tee käyttörajan muutospyyntö”.

Mikäli et ole rekisteröitynyt tai kirjautuneena Oma Neste -palveluun sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.  

Vaihtoehtoisesti voit täyttää käyttörajanmuutoslomakkeen.

Huomioithan, että käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä yhdessä kalenterikuukaudessa. 
Käyttörajamuutokset käsitellään luottokäsittelyssä, tarkistamme aina asiakkaan luottotiedot käyttörajan nostamisen yhteydessä. 

 

Etkö löytänyt etsimääsi? Lisää usein kysyttyjä kysymyksiä löydät yritysasiakkaille tästä ja yksityisasiakkaille tästä.

Haluatko kuulla lisää Nesteen Yrityskorteista?

Jätä yhteydenottopyyntö »

 

Kortin myöntämisen periaatteet
 
Neste Maksuaikakortin myöntämiseksi edellytetään lähtökohtaisesti, että yritys:
- on ollut toimintaa vähintään 2 vuotta
- se on taloudellisesti vakaa, eikä sillä ole maksuhäiriömerkintöjä,
- eikä vastuuhenkilöillä ole maksuhäiriömerkintöjä.
 
Neste tekee päätöksen maksuvälineen myöntämisestä kulloinkin voimassaolevien maksuväline-ehtojen mukaisesti ja varaa aina itselleen oikeuden olla hyväksymättä maksuvälinehakemusta mistä tahansa syystä ja/tai tarjota prepaid-korttia. Prepaid tarkoittaa maksuvälinettä, jolla tehtävät ostot on maksettava Nesteelle ennen ostotapahtumaa.