Laskun lähettäminen sähköpostitse

Noudatathan alla olevia ohjeita lähettäessäsi PDF-laskua sähköpostitse:

  1. Laskut tulee liittää sähköpostiviestiin PDF-tiedostoina. Yksi PDF-tiedosto saa sisältää yhden laskun. Laskuja tulee lähettää vain PDF-muodossa. Emme käsittele muussa muodossa toimitettuja laskuja.
  2. Skannauspalveluun tulee toimittaa PDF-muotoisia laskuja. Muita tietoja ei huomioida.
  3. PDF-liitteen tiedostonimen tulisi sisältää vain seuraavia merkkejä:
    • [A-Z], [a-z], [0-9], [.], [ _ ].
  4. Yhdessä sähköpostiviestissä on mahdollista lähettää useita laskuja. Jokainen PDF-tiedosto käsitellään erillisenä laskuna.
  5. Sähköpostin viestikentän voi jättää tyhjäksi, koska vain PDF-liitteiden tiedot käsitellään.
  6. Jokaisesta palveluun lähetetystä viestistä lähetetään sinulle vastausviesti:
    • Listaus onnistuneesti vastaaonotetuista liitteistä.
    • Mikäli viestisi tiedostoja ei ole voitu käsitellä, niistä lähetetään sinulle vastausviestinä listaus. Tällöin sinun tulee tarkistaa liitetiedostot ja uudelleenlähettää tiedostot PDF-tiedostoina. Ethän uudelleenlähetä jo onnistuneesti käsiteltyjä laskuja!
    • Sinulle lähetetään tieto, mikäli viestisi ei sisältänyt yhtään liitettä. Tarkista, että lähettämäsi viesti sisältää PDF-laskun ja lähetä uudelleen. 
    • Mikäli sähköpostiviestin koko ylittää 5Mb, viestiä ei käsitellä ja tästä lähetetään sinulle tieto. Tällöin viestin kokoa täytyy pienentää lähettämällä liitteet useammassa erillisessä viestissä.