4 Toukokuu 2020

Nesteen yhdysvaltalaisen Mahoney Environmental -yhtiön yritysosto on toteutunut

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Kiertotalous

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 4.5.2020 klo 9

Neste ilmoitti maaliskuussa 2020 ostavansa Mahoney Environmentalin (Mahoney) ja sen tytäryhtiöt kokonaan. Mahoney on yhdysvaltalainen johtava käytetyn paistorasvan keräys- ja kierrätysyhtiö. Sääntelyviranomaiset ovat hyväksyneet yritysoston, ja kauppa on toteutunut.

”Yritysoston toteutuminen on tärkeä askel Nesteen uusiutuvien tuotteiden kasvustrategian toteuttamisessa. Kauppa vahvistaa globaalia uusiutuvien raaka-aineiden hankintaamme, jolle loimme pohjan ostamalla eläinrasvaa toimivan hollantilaisen IH Demeter BV:n vuonna 2018. Olen iloinen voidessani toivottaa Mahoneyn työntekijät mukaan yhteiselle matkallemme, jonka tavoitteena on luoda elinvoimaisempi maapallo lapsillemme”, Nesteen toimitusjohtaja Peter Vanacker sanoo.

Nesteen raaka-ainestrategia keskittyy jätteiden ja tähteiden kasvuun sekä uusien raaka-ainelähteiden kehittämiseen. Yhtiön tavoitteena on käyttää uusiutuvien tuotteiden raaka-aineena pelkästään jätteitä ja tähteitä vuoteen 2025 mennessä. Mahoney Environmental on Nesteelle tärkeä kumppani tämän tavoitteen saavuttamisessa, sillä yhtiöllä on käytettävissään merkittäviä määriä käytettyä paistorasvaa ja kasvupotentiaalia koko Pohjois-Amerikassa.

Mahoney erottuu kilpailijoistaan ainutlaatuisella integroidulla liiketoimintamallillaan. Käytetyn paistorasvan keräämisen ja kierrätyksen lisäksi Mahoney asentaa ja suunnittelee paistorasvalaitteita, toimittaa puhdasta öljyä ja puhdistaa rasvasuodattimia.

Viestintäjohtaja (vt.)

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen, puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com