5 Marraskuu 2019

Nesteen uusi IMO2020-yhteensopiva vähärikkinen laivapolttoaine saatavilla Saksassa

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 5.11.2019 klo 9

Neste ja saksalainen BMT Bunker und Mineralöltransport GmbH ovat allekirjoittaneet kumppanuussopimuksen, joka koskee Neste MarineTM 0.5 -polttoaineen jakelua ja myyntiä. Uusi, enintään 0,5 % rikkiä sisältävä laivapolttoaine on ollut saatavilla Saksan Bremerhavenissa marraskuun alusta lähtien.

BMT on bunkrauspalveluja tarjoava yhtiö, jolla on pitkä kokemus laivapolttoaineiden myynnistä. Yhtiö on tunnettu erityisesti Pohjanmeren rannikolla Saksassa, joka on tärkeä logistinen kanava globaalisti toimiville laivayhtiöille.

”Olemme erittäin iloisia, että BMT on laivapolttoaineiden kumppanimme Luoteis-Euroopassa. He jakavat kanssamme tavoitteen puhtaammasta laivatoiminnasta. BMT pystyy toimittamaan Neste Marine 0.5 -tuotettamme globaaleille laivayhtiöille, jotka operoivat Bremerhavenin sataman kautta”, kertoo Nesteen laivapolttoaineista ja palveluista vastaava Sveta Ukkonen.

”Olemme ylpeitä siitä, että voimme yhdistää BMT:n ammattitaidon ja Nesteen korkealaatuiset laivapolttoaineet. Neste on maailman johtavia puhtaampien ja vastuullisempien polttoaineratkaisujen valmistajia, ja arvostamme yhteistyötä heidän kanssaan. BMT on sitoutunut rakentamaan vahvoja kumppanuussuhteita, mikä on avainasemassa myös yhteistyössä Nesteen kanssa”, sanoo BMT:n toimitusjohtaja Andreas Mestermann.

Valitsemalla Nesteen vähärikkisen polttoaineen laivayhtiöt saavat helposti käyttöönotettavan ratkaisun, jonka ansiosta ne pystyvät välittömästi täyttämään globaalin IMO2020-rikkirajoitteen vaatimukset. Korkealaatuinen Neste Marine 0.5 sisältää rikkiä enintään 0,5 %. Tuote valmistetaan Nesteen Porvoon jalostamon komponenteista. Pitkän jalostuskokemuksensa ansiosta Neste pystyy takaamaan tuotteen tasaisen laadun ja teknisen soveltuvuuden, jotka varmistetaan kattavilla polttoainejärjestelmä- ja moottoritesteillä niin laboratoriossa kuin aluksilla.

Viestintäjohtaja, vt.

Lisätietoja: Sveta Ukkonen, Head of Marine Fuels and Services, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen, puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Lue lisää: www.neste.fi/marine

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

BMT lyhyesti

BMT Bunker und Mineralöltransport GmbH on bunkrauspalveluja tarjoava yhtiö, jolla on pitkä kokemus laivapolttoaineiden myynnistä. Yhtiö on tunnettu erityisesti Pohjanmeren rannikolla Saksassa, joka on tärkeä logistinen kanava globaaleille laivayhtiöille. www.bmt-bunker.de