18 Toukokuu 2021

Neste avaa 23 uutta Neste MY uusiutuvan dieselin jakelupistettä ‒ laajennuksen myötä Suomessa lähes 150 aseman verkosto

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 18.5.2021 klo 8

Neste avaa kevään ja kesän 2021 aikana merkittävän määrän uusia Neste MY uusiutuva diesel™ -polttoaineen jakelupisteitä yksityisautoilijoiden ja ammattiliikenteen käyttöön. Viime vuonna Neste toi yli 50 uutta jakelupistettä asemaverkostoon, ja nyt laajennuksen myötä uusiutuvaa dieseliä on pian saatavilla lähes 150 asemalla ympäri Suomen.

“Suomen tieliikenne tarvitsee vähäpäästöisempiä ratkaisuja, jotka ovat käytettävissä heti, mutta myös ratkaisuja, jotka toimivat pidemmällä aikavälillä. Uusiutuville polttoaineille on ollut kysyntää niin yksityisautoilijoiden kuin logistiikkayritysten keskuudessa. Neste MY uusiutuvan dieselin tunnettuus suomalaisyrityksissä on kyselymme mukaan jo 80 %*. Uskomme kysynnän säilyvän hyvänä myös tulevaisuudessa liikenteen sähköistymisen rinnalla. Autoilijat toivovat uusiutuvan vaihtoehdon olevan saatavilla ympäri Suomen. On hienoa avata jälleen uusia jakelupisteitä, myös kokonaan uusille paikkakunnille”, kertoo Nesteen Suomen asemaverkostosta vastaava johtaja Katri Taskinen.

Jakelupisteiden määrä kasvaa 125 asemasta 148 asemaan. Kevyen liikenteen jakelupisteiden määrä kasvaa 11 uudella asemalla ja raskaan liikenteen Truck-verkosto 12 uudella asemalla. Uusia Neste MY -paikkakuntia ovat Aura, Iisalmi, Janakkala, Jämsä, Kärsämäki, Paimio, Paltamo ja Salo.

Neste K Linnatuulen asema on yksi uusista Neste MY uusiutuvan dieselin jakelupisteistä ja toimii samalla kiertotalouden pilottiasemana Nesteen asemaverkostossa. Kevään 2021 aikana aseman lajittelumahdollisuuksia lisätään merkittävästi, ja tavoitteena on nostaa asemalla syntyvän jätteen kierrätysastetta lähes 80 %:iin. Osana Linnatuulen pilottihanketta Neste valmistaa ensimmäistä kertaa liikenneasemalla käytetystä paistorasvasta uusiutuvaa dieseliä.

Suomen lisäksi Neste MY uusiutuvaa dieseliä on saatavilla Virossa, Latviassa, Liettuassa, Ruotsissa, Alankomaissa sekä Yhdysvaltojen Kaliforniassa ja Oregonissa.

Kaikki Suomessa toimivat Neste MY -asemat ja uudet paikkakunnat löytyvät osoitteesta nestemy.fi/asemat.

*) Suomalaisille yrityspäättäjille suunnattu haastattelututkimus toteutettiin marraskuussa 2020 Kantar TNS Oy:n toimesta. Kohderyhmänä oli 203 yritystä. Tutkimus toteutettiin puhelinhaastatteluina.

Uudet kevyen liikenteen Neste MY -asemat:

Janakkala Linnatuuli Itä (03/2021)
Janakkala Linnatuuli Länsi (03/2021)
Sipoo Sipoonlahti (04/2021)
Joensuu Sortavalankatu (05/2021)
Espoo Matinkylä (05/2021)
Vantaa Keimola Länsi (05/2021)
Helsinki Malmi (05/2021)
Turku Satama (05/2021)
Tampere Lielahti (06/2021)
Helsinki Munkkiniemi (06/2021)
Salo Koskikatu (08/2021)

Uudet raskaan kaluston Neste MY -asemat:

Jämsä Jämsän portti (03/2021)
Joroinen (04/2021)
Aura (04/2021)
Kuopio Matkus (04/2021)
Paltamo Kontiomäki (04/2021)
Paimio (04/2021)
Iisalmi Soinlahti (04/2021)
Kajaani Sokajärventie (04/2021)
Jyväskylä Kuormaajantie (05/2021)
Lappeenranta Viipurinportti (05/2021)
Salo Koskikatu (08/2021)
Kärsämäki (09/2021)

Lisätietoja: Katri Taskinen, Liiketoimintajohtaja, Suomen verkostomyynti, Marketing & Services -liiketoimintayksikkö, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin klo 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin ja vastuullisen lentopolttoaineen tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Olemme teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana ja olemme sitoutuneet hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä. Aiomme myös prosessoida uusiutuvia ja kierrätysraaka-aineita kuten jätemuoveja öljynjalostuksen raaka-aineina. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2020 Nesteen liikevaihto oli 11,8 miljardia euroa, ja 94 % yrityksen vertailukelpoisesta liikevoitosta tuli uusiutuvista tuotteista. Lue lisää: neste.fi