KUVAUS Neste Pro 5W-30 on täyssynteettinen korkean suorituskyvyn moottoriöljy pitkiin öljyvaihtoväleihin. Neste Pro 5W-30 ylittää API SL-, SJ / CF- ja ACEA A3 / B4-, A3 / B3- suorituskykyluokitukset. Se täyttää myös monen alkuperäisen laitevalmistajan (OEM) vaatimukset ja tarjoaa korkean suorituskyvyn henkilöauto- ja pakettiautoissa.
Neste Pro 0W-30 voidaan käyttää pitkänvaihtovälin öljynä , koska se on valmistettu korkealaatuisesta synteettisestä perusöljystä, jolla on erinomaiset antioksidanttiominaisuudet ja sillä on korkeatuhkaöljytekniikka (full SAPS), joka varmistaa moottorin erinomaisen puhtauden ja kulumissuojan koko öljynvaihtovölin ajan (tarkista aina öljynvaihtoväli autosi käyttöohjekirjasta).
Erittäin suuri pitoisuus peseviä lisäaineita öljyssä takaa tehokkaan TBN-arvon joka neutraloi happamia palamistuotteita, puhdistaa moottorin sisäosat saostumista ja pitää moottorin puhtaana muodostamalla suojakalvon moottorin pinnoille. Tämä auttaa estämään moottorin korroosiota ja pidentää merkittävästi öljynvaihtoväliä.
Neste Pro 5W-30 suojaa moottoria tehokkaasti kulumiselta muodostamalla suojakerroksen moottorin pinnoille, jota tukevat korkealaatuiset kulumisenestolisäaineet. Lisäksi kulumisenestolisäaineet yhdessä kitkanalentajien kanssa vähentävät moottoriöljyn sisäistä kitkaa ja parantavat siten polttoainetaloutta.
Öljyn erinomainen lämmönkestävyys lisää moottorin kuumankestävyyttä korkeissa lämpötiloissa ja parantaa juoksevuutta alhaisissa lämpötiloissa. Tämä estää lisäksi moottoriöljyn vanhenemisen ja suojaa moottoria laajalla lämpötila-alueella.
OMINAISUUDET JA HYÖDYT - Erinomainen kylmäkäynnistys - Erinomaiset polttoaineensäästöominaisuudet - Pitkä vaihtoväli
TYYPILLISET ANALYYSIARVOT
Viskositeetti (CCS) −30 °C
6100
Tiheys 15 °C
854
kg/m³
ASTM D4052
Leimahduspiste (COC)
228
°C
ASTM D92
Jähmepiste
−42
°C
ASTM D5949
Emäsluku (TBN)
10.4
mg KOH/g
ASTM D2896
Viskositeetti @ 100 °C
11,6
cSt
ASTM D445
Viskositeetti @ 40 °C
67
cSt
ASTM D445
Viskositeetti-indeksi
170
ASTM D2270
KÄYTTÖKOHTEET Neste Pro 5W-30 suositellaan erityisesti turboahtimilla varustetuille moottoreille, ja se tarjoaa hyvän moottorin kylmäkäynnistyksen, jota katalysaattorit tarvitsevat. Se on kehitetty vanhemmille dieselmoottoreille, joita ei ole varustettu päästöjen jälkikäsittelyjärjestelmillä, ja uusille tai vanhemmille bensiinimoottoreille joissa on pitkät öljynvaihtovälit.
Se ylittää monen autonvalmistajan vaatimukset ja sitä suositellaan erityisesti Mercedes Benz- ja VW-bensiinimoottoreille.