Siirry sisältöön
Neste
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Produktnummer 188200, 188207, 188211, 188220

Helsyntetisk dieselmotorolja

Prestanda

ACEA E8/E11/E7, E6/E9
API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4
Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
Cummins CES 20086, CES 20081
Detroit Diesel DFS 93K222
Deutz DQC IV-10 LA
DTFR 15C100 (MB-228.31)
JASO DH-2
Mack EO-O Premium Plus, EO-N
MB 228.51,
MB 228.51, MB 228.52
MTU Type 2.1
NSN 9150-58-001-9735
Renault VI RLD-2, VI RLD
Volvo VDS-4, VDS-3

Godkännanden

Deutz DQC IV-18 LA
DTFR 15C110
DTFR 15C120 (in progress)
Mack EO-S-4.5
MAN M 3775
MTU Type 3.1 (in progress)
Renault VI RLD-3
Volvo VDS-4.5

Paketstorlekar

  • Bulk / kg
  • Plastic container 1000 l
  • Drum 200 l
  • 20 l canister
  • Bra kallstartsprestanda
  • Långt dräneringsintervall
  • Låga utsläpp
  • Utmärkt motorrenhet

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är speciellt utvecklad för de nyaste tunga dieselmotorerna som uppfyller kraven i den amerikanska API CK-4-standarden och de senaste europeiska ACEA E8- och E11-standarderna. Den är utformad för användning i de senaste EURO 5- och EURO 6-lågutsläppsdieselmotorerna med långa bytesintervall.

BRED TÄCKNING OCH UNIVERSELL I OLIKA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 och ACEA E8/E6, E11/E9 och E7. Den överträffar också många krav från originalutrustningstillverkare (OEM) och ger hög prestanda i tunga applikationer.

FORMULERAD ENLIGT SENASTE UTSLÄPPSKONTROLLFÖRESKRIFTER

Som en motorolja med låg SAPS-halt (sulfaterad aska, fosfor och svavel) kommer den att bibehålla hållbarheten hos utsläppskontrollsystem där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Den förhindrar filterblockering och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.

SPECIELLT UTFORMAD FÖR FÖRLÄNGDA OLJEBYTESINTERVALLER

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är tillverkad av basolja av högsta kvalitet och dispergerande, rengörande och antioxidanta tillsatser av högsta klass, vilket avsevärt saktar ner motoroljans oxidation och åldring och gör att den kan användas för långa bytesintervaller.

PÅLITLIGT MOTORSKYDD

Skyddande smörjfilm och slitageskyddande tillsatser av högsta kvalitet skyddar motorn effektivt mot slitage även vid höga temperaturer och belastningar under alla bytesintervaller.

BIBEHÅLLER MOTORNS RENHET OCH FÖRLÄNGER DESS LIVSLÄNGD

Den högkvalitativa basoljan i Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har mindre risk att lämna rester i förbränningskammaren, vilket ger bättre motorrenhet. Tillsatser av högsta kvalitet hjälper dessutom till att hålla motorn ren genom att kontrollera avlagringar och bibehålla kolvens renhet. Högt TBN neutraliserar effektivt syror och förhindrar korrosion. Förbättrad förebyggande av slam- och lackbildning samt sottillväxt minskar viskositetsökning och förhindrar oljeförtjockning och igensättning av filtret.

UTFORMAD FÖR ATT FUNGERA VID HÅRDA KLIMATFÖRHÅLLANDEN

Dess utmärkta temperaturstabilitet ökar smörjmedlets hållbarhet vid höga temperaturer och förbättrar flödet vid låga temperaturer. Ytterligare hög skjuvstabilitet förhindrar viskositetsförlust.

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Helsyntetisk dieselmotorolja

Bra kallstartsprestanda
Långt dräneringsintervall
Låga utsläpp
Utmärkt motorrenhet
https://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/1LNssFrMwwBBzFSgbrTmhV/2fc12aa2b23fe9f804101f150cc0dd48/car.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/s1KgSm91Otw8mgLhE6IiP/d7b07dd837527335e94fc72f0daea2b5/van.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/3sModyVk5Fr9g3mfolS7jG/2b339fee06aa68b4674eb81428617d4a/truck.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/2MRMDFmUUoIdbkzMTBP6Tj/c4634e390909935aa5e082059a605168/bus.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/5JePM8eqFbX8JsAWZNmPdx/fe28b3e23ec5c823eb39d90e76fdd144/digger.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/60JiLYIEJJhFDhmYgxlN95/6378571bc3de3e9e537cc4f9b4aea9b1/front_loader.svghttps://images.ctfassets.net/hi3kpktodvxx/2yLkppKES8oEIVkN7NR0DV/7e052d31244eb6d0b5c8a63eb95e49d1/tractor.svg

Prestanda

ACEA E8/E11/E7, E6/E9, API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a, Cummins CES 20086, CES 20081, Detroit Diesel DFS 93K222, Deutz DQC IV-10 LA, DTFR 15C100 (MB-228.31), JASO DH-2, Mack EO-O Premium Plus, EO-N , MB 228.51, , MB 228.51, MB 228.52, MTU Type 2.1, Renault VI RLD-2, VI RLD, Volvo VDS-4, VDS-3, NSN 9150-58-001-9735

Godkännanden

Deutz DQC IV-18 LA DTFR 15C110 DTFR 15C120 (in progress) Mack EO-S-4.5 MAN M 3775 MTU Type 3.1 (in progress) Renault VI RLD-3 Volvo VDS-4.5

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är speciellt utvecklad för de nyaste tunga dieselmotorerna som uppfyller kraven i den amerikanska API CK-4-standarden och de senaste europeiska ACEA E8- och E11-standarderna. Den är utformad för användning i de senaste EURO 5- och EURO 6-lågutsläppsdieselmotorerna med långa bytesintervall.

BRED TÄCKNING OCH UNIVERSELL I OLIKA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 och ACEA E8/E6, E11/E9 och E7. Den överträffar också många krav från originalutrustningstillverkare (OEM) och ger hög prestanda i tunga applikationer.

FORMULERAD ENLIGT SENASTE UTSLÄPPSKONTROLLFÖRESKRIFTER

Som en motorolja med låg SAPS-halt (sulfaterad aska, fosfor och svavel) kommer den att bibehålla hållbarheten hos utsläppskontrollsystem där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Den förhindrar filterblockering och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.

SPECIELLT UTFORMAD FÖR FÖRLÄNGDA OLJEBYTESINTERVALLER

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är tillverkad av basolja av högsta kvalitet och dispergerande, rengörande och antioxidanta tillsatser av högsta klass, vilket avsevärt saktar ner motoroljans oxidation och åldring och gör att den kan användas för långa bytesintervaller.

PÅLITLIGT MOTORSKYDD

Skyddande smörjfilm och slitageskyddande tillsatser av högsta kvalitet skyddar motorn effektivt mot slitage även vid höga temperaturer och belastningar under alla bytesintervaller.

BIBEHÅLLER MOTORNS RENHET OCH FÖRLÄNGER DESS LIVSLÄNGD

Den högkvalitativa basoljan i Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har mindre risk att lämna rester i förbränningskammaren, vilket ger bättre motorrenhet. Tillsatser av högsta kvalitet hjälper dessutom till att hålla motorn ren genom att kontrollera avlagringar och bibehålla kolvens renhet. Högt TBN neutraliserar effektivt syror och förhindrar korrosion. Förbättrad förebyggande av slam- och lackbildning samt sottillväxt minskar viskositetsökning och förhindrar oljeförtjockning och igensättning av filtret.

UTFORMAD FÖR ATT FUNGERA VID HÅRDA KLIMATFÖRHÅLLANDEN

Dess utmärkta temperaturstabilitet ökar smörjmedlets hållbarhet vid höga temperaturer och förbättrar flödet vid låga temperaturer. Ytterligare hög skjuvstabilitet förhindrar viskositetsförlust.

Applikationer

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är särskilt lämplig för den nyaste tunga utrustningen där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Den kan även användas i äldre utrustning där kraven är baserade på ACEA E7-specifikationen. Särskilt lämplig för de senaste tunga fordonen från Mercedes-Benz, Volvo OCH MAN som kräver Low SAPS-olja. Tack vare sin omfattande prestanda är den även lämplig för ett brett utbud av andra fordon och industrimotorer. Kontrollera din utrustnings lämplighet enligt prestandakraven och godkännandena i detta produktdatablad. Lämplig för EURO 1, 2, 3, 4, 5 och 6-motorer. Kontrollera din bils instruktionsbok för kompatibilitet. OBS! Vid användning av API CK-4-olja med högre svavelhalt än 15 ppm bränsle, kontakta motortillverkaren för serviceintervall. API CK-4-oljor är utvecklade för användning i alla tillämpningar med dieselbränslen med en svavelhalt upp till 500 ppm. Högsvavligt bränsle kan dock påverka avgasefterbehandlingssystemets hållbarhet eller oljebytesintervallen.

Typiska egenskaper

Densitet 15 °C866kg/m³
ASTM D4052
Viskositet vid 40 °C94cSt
ASTM D445
Viskositet vid 100 °C14cSt
ASTM D445
Viskositetsindex152
ASTM D2270
Flampunkt (COC)220°C
ASTM D92
Hällpunkt−42°C
ASTM D5949
Viskositet (CCS) @ −25 °C6230cP
ASTM D5293
HTHS-viskositet vid 150 °C4cP
ASTM D4683
Noack-volatilitet11%
ASTM D5800
Basnummer (TBN)9,8mg KOH/g
ASTM D2896