Siirry sisältöön
Neste
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40

Product number 188200, 188207, 188211, 188220

Helsyntetisk multigrade dieselmotorolja

Performance claims

API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4
ACEA E8/E11/E7, E6/E9
Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
Cummins CES 20086, 20081
Detroit Diesel DFS 93K222
JASO DH-2
Mack EO-O Premium Plus, EO-N
MAN M3477
MB 228.51, MB 228.31
MTU Type 3.1
NSN 9150-58-001-9735
Renault RLD-2, RLD
Voith Class B
Volvo VDS-4, VDS-3, VDS-2

Approvals

Deutz DQC IV-18 LA
DTFR 15C120 (MB-228.52)
Mack EO-S-4.5
MAN M 3775
Renault RLD-3
Volvo VDS-4.5

Package sizes

  • Bulk / kg
  • Goda kallstartegenskaper
  • Långa bytesintervall
  • Låga utsläpp
  • Hög motorrenhetsgrad

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är speciellt utvecklad för de senaste tunga dieselmotorerna som har krav på den amerikanska API CK-4-standarden och de senaste europeiska ACEA E8- och E11-standarderna. Den är designad för användning i de senaste EURO 5 och EURO 6 lågemissionsdieselmotorerna med långa bytesintervall.

BRED APPLIKATION OCH UNIVERSELL I OLIKA ANVÄNDNINGSOMRÅDEN

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 och ACEA E8/E6, E11/ E9 och E7. Den överträffar också många originalutrustningstillverkares (OEM) krav och ger hög prestanda i tunga fordons applikationer.

FORMULERAD ENLIGT SENASTE UTSLÄPPSKONTROLLKRAV

Som en low SAPS motorolja kommer den att upprätthålla utsläppskontrollsystemens hållbarhet där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Det förhindrar filterblockering och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.

SÄRSKILT DESIGNAD FÖR FÖRLÄNGDA OLJEBYTESINTERVALL

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är tillverkad av basolja av högsta kvalitet och dispersiva, detergenter och antioxidativa tillsatser av högsta klass som gör att motoroljan oxideras och föråldras avsevärt långsammare och gör att den kan användas under långa bytesintervall.

PÅLITLIGT MOTORSKYDD

Skyddande smörjfilm och slitageskyddande tillsatserämnen av högsta kvalitet skyddar motorn effektivt från slitage även vid höga temperaturer och belastningar under hela bytesintervallet.

BEHÅLLER MOTORN OCH FÖRLÄNGER DESS DRIFTSLIVSTID

Högkvalitativ basolja i Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har mindre potential att lämna förbränningsrester i förbränningskammaren, vilket håller motorn renare. Tillsatsämnen av högsta kvalitet hjälper dessutom till att hålla motorn ren genom att kontrollera bildningen av avlagringar och bibehålla kolvarna rena. Högt TBN neutraliserar effektivt syror och förhindrar korrosion. Förbättrat förebyggande av slam- och lackbildning och sottillväxt minskar viskositetsökningen och förhindrar att oljan förtjockas och filtret sätts igen.

DESIGNAD FÖR ATT FUNGERA VID HÅRDA KLIMATFÖRHÅLLANDEN

Dess utmärkta temperaturstabilitet ökar smörjmedlets hållbarhet vid höga temperaturer och förbättrar flödet vid låga temperaturer. Ytterligare hög skjuvningsstabilitet förhindrar viskositetsförlust.

Description

  • Goda kallstartegenskaper
  • Långa bytesintervall
  • Låga utsläpp
  • Hög motorrenhetsgrad

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är speciellt utvecklad för de senaste tunga dieselmotorerna som har krav på den amerikanska API CK-4-standarden och de senaste europeiska ACEA E8- och E11-standarderna. Den är designad för användning i de senaste EURO 5 och EURO 6 lågemissionsdieselmotorerna med långa bytesintervall.BRED APPLIKATION OCH UNIVERSELL I OLIKA ANVÄNDNINGSOMRÅDENNeste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 och ACEA E8/E6, E11/ E9 och E7. Den överträffar också många originalutrustningstillverkares (OEM) krav och ger hög prestanda i tunga fordons applikationer.FORMULERAD ENLIGT SENASTE UTSLÄPPSKONTROLLKRAVSom en low SAPS motorolja kommer den att upprätthålla utsläppskontrollsystemens hållbarhet där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Det förhindrar filterblockering och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.SÄRSKILT DESIGNAD FÖR FÖRLÄNGDA OLJEBYTESINTERVALLNeste Turbo+ LSA-II 10W-40 är tillverkad av basolja av högsta kvalitet och dispersiva, detergenter och antioxidativa tillsatser av högsta klass som gör att motoroljan oxideras och föråldras avsevärt långsammare och gör att den kan användas under långa bytesintervall.PÅLITLIGT MOTORSKYDDSkyddande smörjfilm och slitageskyddande tillsatserämnen av högsta kvalitet skyddar motorn effektivt från slitage även vid höga temperaturer och belastningar under hela bytesintervallet.BEHÅLLER MOTORN OCH FÖRLÄNGER DESS DRIFTSLIVSTIDHögkvalitativ basolja i Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har mindre potential att lämna förbränningsrester i förbränningskammaren, vilket håller motorn renare. Tillsatsämnen av högsta kvalitet hjälper dessutom till att hålla motorn ren genom att kontrollera bildningen av avlagringar och bibehålla kolvarna rena. Högt TBN neutraliserar effektivt syror och förhindrar korrosion. Förbättrat förebyggande av slam- och lackbildning och sottillväxt minskar viskositetsökningen och förhindrar att oljan förtjockas och filtret sätts igen.DESIGNAD FÖR ATT FUNGERA VID HÅRDA KLIMATFÖRHÅLLANDENDess utmärkta temperaturstabilitet ökar smörjmedlets hållbarhet vid höga temperaturer och förbättrar flödet vid låga temperaturer. Ytterligare hög skjuvningsstabilitet förhindrar viskositetsförlust.

Technical properties

Täthet 15 °C
864
kg/m³
ASTM D4052
Viskositet @ 40 °C
98,5
cSt
ASTM D445
Viskositet @ 100 °C
14
cSt
ASTM D445
Viskositetsindex
149
ASTM D2270
Flampunkt (COC)
222
°C
ASTM D92
Flytpunkt
-42
°C
ASTM D5949
Viskositet (CCS) @ −25 °C
max 6 800
cP
ASTM D5293
HTHS viskositet @ 150 °C
4
cP
ASTM D4683
Noack avdunstning
9,8
%
ASTM D5800
Bastalet (TBN)
10,1
mg KOH/g
ASTM D2896
Sulfataska
0,7
w/w %
ASTM D874

Applications

Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är speciellt lämplig för de senaste tunga fordon och arbetsmaskiner där partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem används. Den kan även användas i äldre utrustning där kraven är baserade på ACEA E7-specifikationen. Särskilt lämplig för de senaste tunga fordonen från Mercedes-Benz, Volvo OCH MAN som kräver låg SAPS-olja. Tack vare sin omfattande prestanda är den även lämplig för ett brett utbud av andra fordon och industrimotorer. Kontrollera din utrustnings lämplighet enligt prestandakrav och godkännanden i detta produktdatablad. Lämplig för EURO 1, 2, 3, 4, 5 och 6 motorer. Kontrollera din bils manual för kompatibilitet. NOTERA! Vid användning av API CK-4-olja med högre än 15 ppm svavelbränsle, kontakta motortillverkaren för serviceintervall. API CK-4 oljor är utvecklade för användning i alla applikationer med dieselbränslen med en svavelhalt på upp till 500 ppm. Högsvavligt bränsle kan dock påverka avgasefterbehandlingssystemets hållbarhet eller oljeavtappningsintervall.