Siirry sisältöön
Neste
Neste Turbo+ LSA S4 5W-30

Neste Turbo+ LSA S4 5W-30

Product number 187900, 187907, 187911, 187920

Täyssynteettinen moniastedieselmoottoriöljy

Performance claims

API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4/SN
ACEA E8/E11/E7, E6/E9
JASO DH-2
Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
Cummins CES 20086, CES 20081
Deutz DQC IV-10 LA
Ford WSS-M2C213-A1
Iveco 18-1804 TLS E9
MAN M 3477, M 3271-1
MTU Type 2.1
NSN 9150-58-001-9736
Renault VI RLD-2, VI RLD
Volvo VDS-4, VDS-3

Approvals

Deutz DQC IV-18 LA
DTFR 15C100 (MB-228.31)
DTFR 15C110 (MB-228.51)
DTFR 15C120 (MB-228.52)
Mack EOS-4.5
MAN M 3677 (pending)
MAN M 3775
MTU Type 3.1 (pending)
Renault VI RLD-3
Scania LDF-4
Volvo VDS-4.5

Package sizes

  • Bulk / kg
  • Muovikontti 1000 l
  • Tynnyri 200 l
  • 20 l kannu
  • Erinomainen kylmäkäynnistys
  • Erinomaiset polttoaineensäästöominaisuudet
  • Pitkä vaihtoväli
  • Vähentää päästöjä

Neste Turbo+ LSA S4 5W-30 on kehitetty erityisesti uusimpiin raskaisiin dieselmoottoreihin, jotka täyttävät amerikkalaisen API CK-4 standardin ja eurooppalaisen ACEA E6 tai E9 vaatimukset. Se on suunniteltu käytettäväksi uusimmissa EURO 5 ja EURO 6 vähäpäästöisissä dieselmoottoreissa, joissa on pitkät vaihtovälit.

Neste Turbo+ LSA 5W-30 ylittää API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 ja ACEA E6, E9 ja E7 suorituskykykriteerit. Se ylittää myös alkuperäisen laitevalmistajan (OEM) vaatimukset ja tarjoaa korkean suorituskyvyn raskaassa käytössä. Lisäksi se täyttää API SN -bensiinimoottorin vaatimukset. Kaikki edellä mainitut tekevät Neste Turbo+ LSA S4 5W-30:stä erittäin monipuolisen korkealaatuisen moottoriöljyn.

Matalatuhkamoottoriöljynä (low SAPS) se ylläpitää päästöjä rajoittavien laitteiden kestävyyttä, kun käytetään hiukkassuodattimia ja muita kehittyneitä jälkikäsittelyjärjestelmiä. Se estää suodattimen tukkeutumisen ja auttaa ylläpitämään moottorin tehokkuutta.

Neste Turbo+ LSA S4 5W-30 öljyn korkealaatuinen perusöljy ja huolella valitut jakavat-, pesevät- ja hapettumista estävät lisäaineet hidastavat merkittävästi moottoriöljyn hapettumista ja ikääntymistä ja mahdollistavat sen käytön pidemmille öljynvaihtovälille.

Matala HTHS viskositeetti, (korkean lämpötilan viskositeetti) ja korkealaatuiset kitkanalentajat tarjoavat erinomaisen polttoainetalouden. Lisäksi öljyllä on erittäin hyvät kulumisenesto-ominaisuudet, jotka saavutetaan käyttämällä korkealaatuisia kulumisenestoaineita, jotka muodostavat suojakalvon moottorin pinnoille ja suojaavat moottoria kulumiselta koko öljynvaihtovälin ajan.

Sen erinomainen kestävyys laajalla lämpötila-alueella lisää voiteluaineen kestävyyttä korkeissa lämpötiloissa ja parantaa öljyn juoksevuutta alhaisissa lämpötiloissa. Sillä on erittäin hyvä suorituskyky alhaisissa lämpötiloissa, joka parantaa kylmäkäynnistystä ja ylläpitää asianmukaista voitelukykyä ja moottorin suojaa, kunnes moottori saavuttaa käyttölämpötilan. Se ylläpitää myös käytetyn öljyn pumpattavuuden alhaisissa lämpötiloissa.

Laadukkaimmat lisäaineet auttavat hallitsemaan saostumien muodostumista, pitämään männän puhtaana ja pitämään moottorin puhtaana. Tämä vähentää öljyn kulutusta ja parantaa moottorin suorituskykyä.

Erittäin korkea TBN neutraloi happoja, estää korroosion muodostumisen ja auttaa pidentämään öljynvaihtoväliä. Parantunut ennaltaehkäisy lietteen ja noen kasvulle vähentää viskositeetin kasvua ja estää öljyn sakeutumisen ja suodattimien tukkeutumisen. Lisäksi se auttaa suojautumaan hapon ja lakan muodostumiselta. Öljyn alhainen haihtuvuus auttaa myös vähentämään öljynkulutusta. Öljyn suojauskyky moottorin pysyessä puhtaana vähentää huoltokustannuksia.

Description

  • Erinomainen kylmäkäynnistys
  • Erinomaiset polttoaineensäästöominaisuudet
  • Pitkä vaihtoväli
  • Vähentää päästöjä

Neste Turbo+ LSA S4 5W-30 on kehitetty erityisesti uusimpiin raskaisiin dieselmoottoreihin, jotka täyttävät amerikkalaisen API CK-4 standardin ja eurooppalaisen ACEA E6 tai E9 vaatimukset. Se on suunniteltu käytettäväksi uusimmissa EURO 5 ja EURO 6 vähäpäästöisissä dieselmoottoreissa, joissa on pitkät vaihtovälit. Neste Turbo+ LSA 5W-30 ylittää API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 ja ACEA E6, E9 ja E7 suorituskykykriteerit. Se ylittää myös alkuperäisen laitevalmistajan (OEM) vaatimukset ja tarjoaa korkean suorituskyvyn raskaassa käytössä. Lisäksi se täyttää API SN -bensiinimoottorin vaatimukset. Kaikki edellä mainitut tekevät Neste Turbo+ LSA S4 5W-30:stä erittäin monipuolisen korkealaatuisen moottoriöljyn. Matalatuhkamoottoriöljynä (low SAPS) se ylläpitää päästöjä rajoittavien laitteiden kestävyyttä, kun käytetään hiukkassuodattimia ja muita kehittyneitä jälkikäsittelyjärjestelmiä. Se estää suodattimen tukkeutumisen ja auttaa ylläpitämään moottorin tehokkuutta. Neste Turbo+ LSA S4 5W-30 öljyn korkealaatuinen perusöljy ja huolella valitut jakavat-, pesevät- ja hapettumista estävät lisäaineet hidastavat merkittävästi moottoriöljyn hapettumista ja ikääntymistä ja mahdollistavat sen käytön pidemmille öljynvaihtovälille. Matala HTHS viskositeetti, (korkean lämpötilan viskositeetti) ja korkealaatuiset kitkanalentajat tarjoavat erinomaisen polttoainetalouden. Lisäksi öljyllä on erittäin hyvät kulumisenesto-ominaisuudet, jotka saavutetaan käyttämällä korkealaatuisia kulumisenestoaineita, jotka muodostavat suojakalvon moottorin pinnoille ja suojaavat moottoria kulumiselta koko öljynvaihtovälin ajan. Sen erinomainen kestävyys laajalla lämpötila-alueella lisää voiteluaineen kestävyyttä korkeissa lämpötiloissa ja parantaa öljyn juoksevuutta alhaisissa lämpötiloissa. Sillä on erittäin hyvä suorituskyky alhaisissa lämpötiloissa, joka parantaa kylmäkäynnistystä ja ylläpitää asianmukaista voitelukykyä ja moottorin suojaa, kunnes moottori saavuttaa käyttölämpötilan. Se ylläpitää myös käytetyn öljyn pumpattavuuden alhaisissa lämpötiloissa. Laadukkaimmat lisäaineet auttavat hallitsemaan saostumien muodostumista, pitämään männän puhtaana ja pitämään moottorin puhtaana. Tämä vähentää öljyn kulutusta ja parantaa moottorin suorituskykyä. Erittäin korkea TBN neutraloi happoja, estää korroosion muodostumisen ja auttaa pidentämään öljynvaihtoväliä. Parantunut ennaltaehkäisy lietteen ja noen kasvulle vähentää viskositeetin kasvua ja estää öljyn sakeutumisen ja suodattimien tukkeutumisen. Lisäksi se auttaa suojautumaan hapon ja lakan muodostumiselta. Öljyn alhainen haihtuvuus auttaa myös vähentämään öljynkulutusta. Öljyn suojauskyky moottorin pysyessä puhtaana vähentää huoltokustannuksia.

Technical properties

Tiheys 15 °C
856
kg/m³
ASTM D4052
Viskositeetti @ 40 °C
70
cSt
ASTM D445
Viskositeetti @ 100 °C
11,6
cSt
ASTM D445
Viskositeetti-indeksi
161
ASTM D2270
Leimahduspiste (COC)
220
°C
ASTM D92
Jähmepiste
−42
°C
ASTM D5949
Viskositeetti (CCS) -30 °C
5590
cP
ASTM D5293
HTHS-viskositeetti @ 150 °C
3,5
cP
ASTM D4683
Noack-haihtuvuus
11,4
%
ASTM D5800
Emäsluku (TBN)
9,8
mg KOH/g
ASTM D2896
Happoluku (TAN)
1,3
mg KOH/g
ASTM D664

Applications

Neste Turbo+ LSA S4 5W-30 soveltuu erityisesti uusimpiin raskaisiin laitteisiin, joissa käytetään hiukkassuodattimia ja muita kehittyneitä jälkikäsittelyjärjestelmiä. Sitä voidaan käyttää myös vanhemmissa laitteissa, joissa vaatimukset perustuvat ACEA E7 -spesifikaatioon. Se sopii moniin henkilöautojen moottoreihin, jotka vaativat API SN -tyyppistä moottoriöljyä. Se sopii uusimpiin Mercedes-Benz, MAN, Scania ja Volvon raskaisiin ajoneuvoihin, jotka vaativat Low SAPS -öljyä. Se soveltuu erityisesti Scanian ajoneuvoille, jotka vaativat LDF-4 spesifikaation moottoriöljyä ja Volvon ajoneuvoille, jotka vaativat VDS 4.5 spesifikaation moottoriöljyä. Se sopii myös Iveco-moottoreihin, jotka vaativat Low SAPS-öljyä pidennetyllä vaihtovälillä. Kattavan suorituskyvyn ansiosta se sopii myös moniin muihin ajoneuvoihin ja teollisuusmoottoreihin. Tarkista laitteesi sopivuus suorituskykyvaatimusten ja tämän tuotetiedotteen hyväksyntöjen mukaisesti. Sopii EURO 1, 2, 3, 4, 5 ja 6 moottoreihin. Tarkista yhteensopivuus autosi ohjekirjasta. HUOM! Käytettäessä API CK-4 -öljyä, jonka rikkipitoisuus on yli 15 ppm, kysy moottorin valmistajalta huoltovälit. API CK-4 -öljyt on kehitetty käytettäväksi kaikissa sovelluksissa dieselpolttoaineiden kanssa, joiden rikkipitoisuus on jopa 500 ppm. Korkearikkipitoisuus voi kuitenkin vaikuttaa pakokaasujen jälkikäsittelyjärjestelmän kestävyyteen tai öljynvaihtoväleihin.