Neste Turbo+ NEX 10W-40
Product number 186900, 186907, 186911, 186920
Helsyntetisk multigrade dieselmotorolja
Performance claims
Approvals
Package sizes
- Bulk / kg
- Goda kallstartegenskaper
- Hjälper till att minska bränsleförbrukningen
- Långa bytesintervaller
- Låga utsläpp
Neste Turbo+ NEX 10W-40 har utvecklats speciellt för moderna tunga dieselmotorer som kräver användning av API CK-4 eller ACEA E9 olja. Den är designad för att möta behoven hos den senaste och nästa generations motoroljor.
Neste Turbo+ NEX 10W-40 överträffar prestandakraven för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4 och ACEA E9 och E7. Det överträffar också flera motortillverkares egna krav. Neste Turbo + NEX 10W-40 uppfyller även API SN bensinmotorklassificeringen, så den passar även som motorolja för flera personbilar.
Låg-aska, sk Som en Mid SAPS-motorolja skyddar Neste Turbo + NEX 10W-40 avgasefterbehandlingsutrustningen från för tidigt slitage, såsom igensättning av partikelfiltret.
Högkvalitativa tillsatser hjälper till att hålla både kolvarna och hela motorn rena. Detta minskar oljeförbrukningen och förbättrar motorns prestanda. Det höga bastalet (TBN) neutraliserar syror, förhindrar bildning av korrosion och möjliggör längre oljebytesintervall.
Bra lågtemperaturprestanda förbättrar kallstarten och bibehåller korrekt smörjning och motorskydd tills motorn når driftstemperatur.
Tack vare de högkvalitativa komponenterna förblir viskositeten stabil och oljan skär inte ens vid långvarig användning. De skyddar också motorn från slitage och minskar friktionen, vilket minskar bränsleförbrukningen.
Description
- Goda kallstartegenskaper
- Hjälper till att minska bränsleförbrukningen
- Långa bytesintervaller
- Låga utsläpp
Neste Turbo+ NEX 10W-40 har utvecklats speciellt för moderna tunga dieselmotorer som kräver användning av API CK-4 eller ACEA E9 olja. Den är designad för att möta behoven hos den senaste och nästa generations motoroljor. Neste Turbo+ NEX 10W-40 överträffar prestandakraven för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4 och ACEA E9 och E7. Det överträffar också flera motortillverkares egna krav. Neste Turbo + NEX 10W-40 uppfyller även API SN bensinmotorklassificeringen, så den passar även som motorolja för flera personbilar. Låg-aska, sk Som en Mid SAPS-motorolja skyddar Neste Turbo + NEX 10W-40 avgasefterbehandlingsutrustningen från för tidigt slitage, såsom igensättning av partikelfiltret. Högkvalitativa tillsatser hjälper till att hålla både kolvarna och hela motorn rena. Detta minskar oljeförbrukningen och förbättrar motorns prestanda. Det höga bastalet (TBN) neutraliserar syror, förhindrar bildning av korrosion och möjliggör längre oljebytesintervall. Bra lågtemperaturprestanda förbättrar kallstarten och bibehåller korrekt smörjning och motorskydd tills motorn når driftstemperatur. Tack vare de högkvalitativa komponenterna förblir viskositeten stabil och oljan skär inte ens vid långvarig användning. De skyddar också motorn från slitage och minskar friktionen, vilket minskar bränsleförbrukningen.
Technical properties
Applications
Neste Turbo NEX 10W-40 är särskilt lämplig för de senaste tunga dieselmotorerna utrustade med efterbehandlingssystem och EGR. Passar även för äldre tunga dieselmotorer och personbilsbensinmotorer som kräver API SN-motoroljor. Kontrollera att din utrustning är lämplig enligt prestandakrav och godkännanden i detta produktdatablad. Lämplig för off-highway applikationer som arbetar under svåra förhållanden. Rekommenderas speciellt för Caterpillars som kräver Cat ECF-3-specifikationen. Caterpillar rekommenderar att Caterpillar-motorer utrustade med DPF använder olja som uppfyller Cat ECF-3-specifikationen. Bästa valet för applikationer på motorväg. Neste Turbo NEX rekommenderas speciellt för dieselmotorer där Volvo VDS-4.5 oljor krävs. Kontrollera din bils manual för kompatibilitet. Vid användning av API CK-4-olja med högre än 15 ppm svavelbränsle, kontakta motortillverkaren för serviceintervall. API CK-4 oljor är utvecklade för användning i alla applikationer med dieselbränslen med en svavelhalt på upp till 500 ppm. Men bränsle med hög svavelhalt kan påverka avgasefterbehandlingssystemets hållbarhet eller oljeavtappningsintervall.