Olet täällä

Asiakkaan tunteminen - miksi Neste kysyy?

Maksupalvelun tarjoajana meillä on lakisääteinen velvollisuus tuntea asiakkaamme. Meidän on mm. pystyttävä todentamaan asiakkaidemme henkilöllisyys, varmistuttava asiakkaidemme ajantasaisista henkilötiedoista ja selvitettävä, onko asiakas poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö tai tällaisen henkilön perheenjäsen tai yhtiökumppani.

Pyydämme sinua päivittämään tietosi sähköisen lomakkeen kautta.  

Päivitä asiakastietosi

Lomakkeen täyttäminen ja allekirjoittaminen tapahtuu Signomin palvelussa. Huomaathan, että tunnistautumisvaiheessa tarvitaan henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. 

Voit myös tilata lomakkeen asiakaspalvelustamme osoitteesta kortit@neste.com. Jos palautat lomakkeen meille postitse tai sähköpostitse, muistathan liittää mukaan kopion allekirjoittajan passista tai henkilökortista.

Asiakkaan tunteminen ja tunnistaminen – miksi kysymme sinulta näitä tietoja?

Asiakkaan tuntemisvelvoite perustuu lainsäädäntöön, jolla muun muassa pyritään ehkäisemään rahanpesua, terrorismin rahoittamista ja taloudellista rikollisuutta.

Kysymme asiakkuustietojasi sekä asiakassuhteen alkaessa että säännöllisesti asiakkuuden aikana, keskimäärin kolmen vuoden välein. Antaessasi meille pyytämämme tiedot tuet rikollisuuden vastaista työtämme ja kannat omalta osaltasi yhteiskuntavastuuta. Kun tunnemme asiakkaamme taustat ja asiointitavat, pystymme esimerkiksi paremmin suojelemaan asiakasta alati yleistyviltä huijausyrityksiltä.

Asiakkaan tuntemistietoja ja muita henkilötietoja voidaan käyttää rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseen, paljastamiseen ja selvittämiseen sekä muihin laissa rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä edellytettyihin tarkoituksiin. Asiakkaan henkilötietoja voidaan käyttää sen selvittämiseen, onko asiakas kansainvälisten pakotteiden kohteena.

Kaikkia antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti.

Päivitä asiakastietosi