Usein kysytyt kysymykset

 

Oma Neste -palvelu

Mikä on Oma Neste -palvelu? 

Oma Neste -palvelu on Nesteen maksuton tilaus- ja asiointipalvelu verkossa. Palvelu on avoinna 24/7 ja on suunniteltu helpottamaan asiakkaidemme arkea. Palvelussa voit tilata polttoöljyä ja dieseliä suoratoimituksena ja seurata tilauksesi etenemistä automaattisella tekstiviestipalvelulla sekä tilata voiteluaineita ja kemikaaleja. Lisäksi voit myös hallita maksuvälineitä reaaliajassa ja räätälöidä raportteja. Voit seurata käytettävissä olevaa käyttörajaa sekä tarvittaessa tehdä muutospyynnön. 

Pääset tutustumaan Oma Neste -palveluun ja sen toiminnallisuuksiin tästä

Oma Neste- palvelussa voit lisäksi ottaa käyttöön Neste MY hiilijalanjälki -palvelun.

Miten saan palvelun käyttööni?

Saat Oma Neste -palvelun käyttöösi rekisteröitymällä tästä.

Mikäli yritykselläsi on jo Oma Neste -palveluun tunnukset voit olla yhteydessä yrityksesi Oma Neste -palvelun pääkäyttäjään lisätunnuksia varten. Mikäli et tiedä onko yrityksellä pääkäyttäjä voit tiedustella asiaa asiakaspalvelusta 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Unohdin käyttäjätunnukseni tai salasanan, miten toimin?

Mikäli olet unohtanut Oma Neste -palvelun käyttäjätunnuksesi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Mikäli olet unohtanut salasanasi pääset tilaamaan uuden salasanan sähköpostiisi tästä.

Kuinka voin hallinnoida maksuvälineitä?

Voit hallinnoida yrityksesi maksuvälineitä Oma Neste -palvelussa. Pääset hallinnoimaan maksuvälineitäsi Oma Neste -palvelusta ylävalikon “Maksuvälineet” -painikkeen avulla. Voit muun muassa tarkistaa käytettävissä olevan käyttörajasi, uusia vioittuneen kortin ja tilata itsevalittavan PIN-tunnuksen sekä sulkea maksuvälineen.

Miten saan käyttööni Oma Neste -palvelun maksuvälineiden hallinnointi ominaisuudet?

Mikäli yritykselläsi on jo Nesteen kortteja, mutta ei ole vielä Oma Neste -palveluun tunnuksia tai kirjautuneena palveluun ylävalikossa ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, tulee sinun täyttää maksuton palvelusopimus maksuvälineiden hallinnointia varten tästä.

Mikäli yritykselläsi ei ole vielä käytössä Nesteen kortteja, sinun tulee ensin täyttää maksuvälinesopimus tästä. Täytettyäsi maksuvälinesopimuksen saat käyttöön haluamasi Nesteen maksuvälineet ja Oma Neste -palveluun tunnukset.

Tutustu alla olevaan videoon maksuvälineiden hallinnoimisesta Oma Neste -palvelussa. 

 

Miten saan haettua raportteja Oma Neste -palvelusta?

Oma Neste -palvelussa saat ajettua erilaisia raportteja ostoistasi ja tilauksistasi. Voit muun muassa luoda yhteenveto-, ostotapahtumalistaus- ja keskikulutusraportteja.

Raportit löydät kirjautumalla sisään Oma Neste -palveluun ja painamalla ylävalikosta "Raportit"-painiketta. Valitse tämän jälkeen sivupalkista haluamaasi tuotekategoriaa kuvaava kuvake ja valitse raportin tyyppi sekä aikaväli, jolta haluat raportin.

Mikäli ylävalikossa ei näy "Raportit" -painiketta tai yritykselläsi ei ole käytössä Oma Neste -palvelu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Hinta tai tuote puuttuu Oma Neste -palvelusta, miten toimin?

Mikäli etsimääsi tuotetta tai hintatietoa näy Oma Neste -palvelussa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Kuinka voin tarkastaa sopimushintani Oma Neste -palvelussa?

Voit tarkistaa Neste yrityskorttiesi päivä -ja paikkakuntakohtaiset sopimushinnat Oma Neste -palvelusta. Voit muun muassa takistella Neste-asemaverkoston hintoja polttoöljylle, dieselille ja AdBluelle. Kirjautumisen jälkeen paina ylävalikosta “Kortit” tai “Hinnat” -painiketta ohjeiden mukaisesti.

Mikäli et pääse tarkastelemaan sopimushintojasi Oma Neste -palvelussa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Kuinka lataan saldoa Oma Neste -palvelussa?

Pääset lataamaan Prepaid-kortille saldoa Oma Neste -palvelussa alla olevien ohjeiden avulla:

1. Kirjaudu Oma Neste -palveluun
2. Valitse ylävalikosta "Maksuvälineet"
3. Valitse "Saldon lataus" ja valitse oikea asiakasnumero
4. Syötä haluamasi lataussumma ja valitse käytössäsi oleva verkkopankki
5. Jatka hyväksymään maksu verkkopankissasi valitsemalla "Siirry verkkopankkiin"
6. Toimi tämän jälkeen verkkopankkisi ohjeiden mukaisesti ja valitse lopuksi palaa myyjän palveluun

Mitä tarkoitetaan Oma Neste -palvelun pääkäyttäjällä? 

Oma Neste -palvelun pääkäyttäjällä on oikeus lisätä ja muuttaa yrityksen Oma Neste -palvelun käyttäjätunnuksia sekä niiden käyttöoikeuksia. Pääkäyttäjä voi myös halutessaan lisätä uuden pääkäyttäjän Oma Neste -palvelun “Hallinnoi käyttäjiä”- toiminnolla.

Kuinka hallinnoin Oma Neste -palvelun käyttäjiä pääkäyttäjänä?

Pääset hallinnoimaan Oma Neste -palvelun käyttäjien tunnuksia sekä niiden oikeuksia Omat tiedot- osiossa painamalla “Hallinnoi käyttäjiä”- painiketta. Saat listauksen yrityksesi käytössä olevista käyttäjätunnuksista, etsi listauksesta käyttäjätunnus jota haluat muokata ja paina käyttäjätunnuksen alla olevia painikkeita. Voit muun muassa poistaa käyttäjätunnuksen sekä määrittää oikeudet Oma Nesteen toiminnallisuuksiin.

Voit halutessasi lisätä uuden käyttäjän painamalla “Lisää uusi käyttäjä”- painiketta.

Kuinka lisään kampanjakoodin tilaukselle? 

Kampanjakoodi syötetään Ostoskorin ensimmäisessä vaiheessa sille tarkoitettuun kenttään. Syötettyäsi kampanjakoodin näet saamasi alennuksen tilaamastasi tuotteesta. 
Sinun täytyy ensin valita tuote, litramäärä sekä maksuerät, jotta pystyt siirtymään ostoskoriin sivun oikeasta yläkulmasta.

Jotta tilauksen saa tehtyä loppuun, tulee ostoskorin kaikki neljä vaihetta käydä läpi.

 

Polttoaineet

Miten tilaan polttoainetta?

Polttoainetilauksen teet kätevästi Oma Neste -palvelun kautta. Mikäli yritykselläsi on Oma Neste -palveluun tunnukset, kirjaudu sisään -palveluun tästä. Paina Oma Neste -palvelun etusivulta “Tilaa tuotteita” -painiketta.

Yritysasiakkaana lasket päivän hinnan polttoaineille helposti tästä. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia voit hakea tunnukset maksuttomaan palveluun tästä.

Tutustu alla olevaan videoon polttonestetilauksen tekemisestä Oma Neste -palvelussa.

 

Kuinka pitkä on polttoainetilauksen toimitusaika?

Toimitusaikamme polttoaineelle on lähtökohtaisesti tilauspäivä + kolme (3) arkipäivää. Tietyillä haja-asutusalueilla toimitusaika saattaa olla pidempi, kuitenkin maksimissaan 8 arkipäivää. Tehdessäsi tilausta Oma Neste -palvelussa näet paikkakuntasi toimitusajan ostoskorista. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti arkipäivisin klo 6.00 – 22.00.

Halutessasi voit selvittää pikatoimituksen mahdollisuutta asiakaspalvelusta 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm). Pikatoimitus tapahtuu viimeistään tilauspäivästä seuraavan arkipäivän sisällä. Pikatoimituslisä säiliötoimituksissa on 150 € normaalin 50 € toimitusmaksun lisäksi.

Kuinka voin jättää tarjouspyynnön?

Haluatko kuulla lisää tuotteista ja palveluista, voit jättää tarjouspyynnön tästä.

 

Asemat

Kuinka saan kuittikopion tankkauksesta?

Pääset selaamaan aiempia tankkaustapahtumia Oma Neste -palvelusta painamalla ensin ylävalikosta “Maksuvälineet”-painiketta. Valitse jokin seuraavista “Kortit, Mobiilimaksuvälineet tai Truck+ -rinkulat” ja valinnan jälkeen listauksesta oikean maksuväline, jonka tapahtumia haluat tarkastella. Paina seuraavaksi “Viimeiset ostot” -painiketta. Tämän jälkeen voit valita listauksesta ostotapahtuman, jonka kuitin haluat tallentaa pdf-tiedostona. Kirjaudu Oma Neste -palveluun tästä.

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet”-painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Voit myös tehdä kuittipyynnön täyttämällä lomakkeen tästä.

Mistä löydän lähimmän Neste-aseman?

Löydät Nesteen asemat tästä. Kirjoita asemahakuun haluamasi kaupunki. Seuraavaksi pääset valitsemaan, millaista asemaa, palvelua tai tuotetta olet etsimässä. Saat listauksen asemista sekä niiden sijainnin kartalla. Mahdollisia lisätietoja voit kysyä suoraan asemalta, aseman yhteystiedot löydät asemahausta painamalla aseman nimeä.

Mitä palveluita Neste-asemat tarjoaa?

Löydät Nesteen asemat tästä. Kirjoita asemahakuun haluamasi kaupunki. Seuraavaksi pääset valitsemaan, millaista asemaa, palvelua tai tuotetta olet etsimässä. esim. sähköauton latauspiste, peräkärryn vuokraus, autonvuokraus, autopesu, TI halli, harjaton pesu sekä autoimuri. Saat listauksen asemista sekä niiden sijainnin kartalla. Mahdollisia lisätietoja voit kysyä suoraan asemalta, aseman yhteystiedot löydät asemahausta painamalla aseman nimeä.

Kuinka voin ilmoittaa asemalla ilmenneestä viasta?

Asemiin liittyvät vikailmoitukset voit tehdä soittamalla asiakaspalveluumme 0800 196196 tai sähköpostitse info@neste.com. Ilmoitathan vikailmoituksessa aseman nimen sekä vian, jonka havaitsit asemalla sekä havainnon ajankohdan.    

Mistä löydän asemien ruokalistat?

Valitettavasti asemien ruokavaihtoehdot ovat näkyvillä vain asemilla ja ovat asemakohtaisia. Parhaiten saat tiedon olemalla yhteydessä suoraan kyseiselle asemalle. 
Aseman yhteystiedot löydät asemahausta painamalla aseman nimeä.
Voit myös suodattaa asemahausta asemat, jossa on esimerkiksi tietty ravintola “Ruokailu”- painikkeen avulla.

Miten löydän asemakohtaiset polttoainehinnat?

Nesteen yrityskorteilla on voimassa asemillamme paikkakunta- ja päiväkohtaiset hinnoitteluperiaatteet. Voit tarkistaa Oma Neste -palvelusta neste.fi/kirjaudu kortinnumerollasi paikkakuntakohtaiset hintatiedot. Mikäli et näe sopimushintoja Oma Neste -palvelusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Saat asiakaskohtaiset sopimushinnat Truck- ja D-, Express-asemilla dieselistä. Express-asemilla on voimassa hintatakuu, ei jos tolppahinta sattuisi olemaan asiakashintaanne edullisempi, tapahtuu laskutus aina halvimman hinnan mukaan. 

Muilta palveluasemilta tarjoamme bensiinistä ja dieselistä senttialennuksen tolppahinnasta.

Truck- ja D-asemat
- sopimushinnat
 
Express-asemat
- sopimushinnat dieselille
- voimassa hintatakuu: jos tolppahinta sattuisi olemaan asiakashintaanne edullisempi, tapahtuu laskutus aina halvimman hinnan mukaan.
 

Mistä voin ostaa Neste MY Uusiutuvaa Dieseliä?

Neste MY Uusiutuvaa Dieseliä on saatavilla valituilta kevyen ja raskaan liikenteen Nesteen asemilta ympäri Suomen. Kasvatamme verkostoa asema asemalta, jotta mahdollisimman moni suomalainen autoilija ja yritys voisi pienentää omaa hiilijalanjälkeään ja tehdä omasta liikkumisesta vastuullisempaa. 

Neste MY:ta tarjoavat asemat löydät asemahaustamme tästä.

Mistä voin ostaa AdBlueta?

AdBlueta mittarista myyviä asemia pääset selaamaan tästä. Huomioithan, että Truck-asemillamme ei pääse tankkaamaan ilman Nesteen Yrityskorttia. 

Pakattuja tuotteita voit tilata Oma Neste -palvelusta tai asiakaspalvelumme kautta. Pienemmissä pakkauksissa AdBlueta saa myös liikenneasemiltamme. Valikoima vaihtelee asemittain. Mahdollisia lisätietoja saat parhaiten suoraan asemalta, aseman yhteystiedot löydät asemahausta painamalla aseman nimeä.
 
Toimitamme AdBlueta säiliötoimituksena ympäri Suomen. Säiliötoimitusten osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm) tai jättää tarjouspyynnön tästä.

 

Neste Yrityskortti

Kadotin kortin, miten toimin?

Voit sulkea kadonneen kortin Oma Neste-palvelusta “Maksuvälineet” -painikkeen avulla.
Etsi listauksesta oikea kortti ja paina “Vaihda tila” -painiketta ja valitse tilaksi “Kadotettu”.
Paina tämän jälkeen “Päivitys”- painiketta muutoksen tallentamiseksi.

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Voit ilmoittaa kadonneesta kortista puhelimitse asiakaspalveluumme 0800 196196.
Numero on maksuton ja palvelee 24 h.

Miten toimin, kun syötin asemalla PIN-koodin väärin ja korttini on lukittu?

Kortti menee väliaikaiseen käyttökieltoon, jos kortin tunnusluvun syöttää asemalla väärin riittävän monta kertaa. Käyttökielto on voimassa vain kyseisellä asemalla 48 h ajan. Kortti toimii kaikilla muilla asemilla ja aukeaa automaattisesti kyseiselläkin asemalla määräajan kuluttua.

Viallinen kortti, miten toimin? 

Yritysasiakkaana voit tilata uuden kortin vioittuneen tilalle Oma Neste -palvelun avulla. Kirjaudu ensin sisään palveluun ja paina ylävalikosta "Maksuvälineet" -painiketta.

Etsi seuraavaksi listauksesta oikea kortti ja paina "Uusi kortti/pin" -painiketta. Valitse tämän jälkeen "Tilaa korvaava kortti (vanha kortti ei toimi)" ja lähetä tilaus.

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Mitä käyttöraja tarkoittaa?

Käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä euroissa yhdessä kalenterikuukaudessa. 

Voit tarkistaa maksuvälineiden yhteisen käyttörajan laskun yläreunasta tai kirjautumalla Oma Neste -palveluun ja painamalla “Maksuvälineet” -painiketta. 

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Kortin joutuessa vääriin käsiin käyttöraja hidastaa vahingon kertymistä. Korteilla on myös korttikohtainen käyttöraja vuorokaudessa, joka on lähtökohtaisesti 2000 euroa.

Kuinka voin muuttaa käyttörajaa?

Yrityskorttiesi käyttörajaa pääset muuttamaan Oma Neste -palvelusta painamalla ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta. Paina tämän jälkeen “Tee käyttörajan muutospyyntö”.

Mikäli et ole rekisteröitynyt tai kirjautuneena Oma Neste -palveluun sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.  

Vaihtoehtoisesti voit täyttää käyttörajanmuutoslomakkeen.

Huomioithan, että käyttöraja on asiakasnumerokohtainen, yrityksen kaikkien maksuvälineiden yhteinen enimmäisostomäärä yhdessä kalenterikuukaudessa. 
Käyttörajamuutokset käsitellään luottokäsittelyssä, tarkistamme aina asiakkaan luottotiedot käyttörajan nostamisen yhteydessä. 

Kuinka voin tilata yrityskortin?

Neste Yrityskortteja pääset tilaamaan tästä. Hakemuksella voit valita yrityksellesi sopivimman korttityypin ja laskutustavan.

Hakemuksen käsittelyn jälkeen kortit ja PIN-koodit saapuvat turvallisuussyistä eri kirjekuorissa noin 1-2 viikon aikana. 

Kortit ovat heti käytettävissä Nesteen asemaverkostossa.

Kuinka pitkä on korttihakemuksen käsittelyaika?

Normaali toimitusaika korttihakemukselle on noin kaksi (2) viikkoa, mikäli hakemus on täytetty huolellisesti eikä siitä ilmene lisäkysymyksiä. Huomioithan, että käsittelyaika vaihtelee ruuhkatilanteittain. 

Huomioithan, että kortit ja PIN-koodit lähetetään erikseen turvallisuussyistä. PIN-koodi saapuu useimmiten päivä ennen korttia. Mikäli haluat tiedustella korttihakemuksesi tilaa, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Kuinka voin tilata lisäkortin?

Voit tilata lisäkortteja kirjautumalla Oma Neste -palveluun. Paina ylävalikosta “Maksuvälineet” -painiketta ja sivuvalikosta “Tilaa maksuvälineitä” -painiketta, seuraa annettuja ohjeita. 

Mikäli sinulla ei näy “Maksuvälineet” -painiketta, täytäthän maksuttoman palvelusopimuksen korttien hallinnointia varten tästä.

Vaihtoehtoisesti voit tilata lisäkortteja sähköisen lomakkeen avulla.

Mitä tarkoitetaan raportointi- ja pistoitustiedoilla?

Raportointitiedoilla tarkoitetaan laskulla näkyviä lisätietoja kyseisen kortin kohdalla. Pistotustiedoilla tarkoitetaan puolestaan kortille tulevia lisätietoja eli kortin kohopainatustietoja. Raportointitieto tai pistotustieto voi olla esim. käyttäjän nimi, kustannuspaikka tai rekisterinumero.

Kuinka voin muuttaa raportointi- ja pistoitustietoja?

Pääset muuttamaan korttitietojasi Oma Neste -palvelussa "Maksuvälineet"-osiossa. Valitse ensin haluamasi kortti korttilistauksesta. Raportointitietoja pääset muuttamaan “Raportointitiedot” - painikkeesta. Pistotustietoja pääset muuttamaan puolestaan, kun tilaat uuden kortin vanhan tilalle painikkeesta “Uusi kortti/PIN”.    

Mitä ostorajoitusluokka tarkoittaa?

Nesteen yrityskortit käyvät maksutavaksi kaikilla kevyen ja raskaanliikenteen Neste-asemilla.
Korteille määritellään tilauksella ostorajoitusluokka joka määrittää sen, mitä tuotteita ja palveluita korteilla pystyy ostamaan. Valittua ostorajoitusluokkaa ei pysty muuttamaan kortille jälkikäteen. Mikäli haluat kortille eri ostorajoitusluokan, tulee täyttää lisäkorttihakemus uuden kortin saamiseksi.

Kortin ostorajoitusluokka on esillä kortin etupuolelta lyhenteellä "OR" sekä Oma Neste -palvelussa “Maksuvälineet” -osiossa. Pääset tutustumaan ostorajoitusluokkiin tästä.

Mtä tarkoitetaan Prepaid-palvelulla?

Neste Prepaid -palvelu on maksutapa, jonka avulla lataat saldoa verkkopankin kautta Oma Neste -palvelussa. Etukäteen ladattu saldo on käytettävissä Nesteen maksuvälineilläsi lähes reaaliaikaisesti Nesteen asemaverkostossa. Prepaid -palvelu soveltuu kaikkiin Nesteen maksuvälineisiin: Nesteen yrityskortteihin, Neste mobiilimaksuun sekä Truck+ palveluun.

Prepaid- maksutavalla on samat edut ja hyödyt kuin laskutusasiakkaanakin.
Lue lisää ja tilaa Prepaid -palvelu tästä.

Mikäli sinulla on jo käytössä Nesteen yrityskortti tai muu maksuväline ja olet kiinnostunut Prepaid-palvelun käyttöönotosta, voit jättää yhteydenottopyynnön tästä.

Kuinka voin ladata saldoa Prepaid -kortille?

Prepaid-kortin lataaminen onnistuu helposti kirjautumalla Oma Neste -palveluun. Paina ensin “Korttiasiakkaan saldo” -painiketta ja syötä sitten haluamasi lataussumma. Valitse seuraavaksi verkkopankkisi ja seuraa annettuja ohjeita. Lataamasi saldo on käytettävissä lähes reaaliaikaisesti. Huomioithan, että olet kirjautunut Oma Neste -palveluun sähköpostiisi lähettämillämme tunnuksilla.

Tarkemmat ohjeet saldon lataamiseen löydät tästä.

Kuinka voin valita omavalintaisen PIN-koodin korteille?

Nesteen yrityskorteille on mahdollista valita itse PIN-koodi.

Omavalintainen PIN-koodi olemassa oleville korteille Oma Neste -palvelussa:

Kirjaudu Oma Neste -palveluun.
Painamalla ylävalikosta “Maksuvälineet”- painiketta. 
Paina haluamasi kortin alta “Uusi kortti/pin” -painiketta.
Valitse molemmat valikkokentät. 
Tämän jälkeen vastaa “Kyllä” kysymykseen “Haluatko valita kortille tunnusluvun?” 
Paina “Lähetä tilaus” -painiketta.

Omavalintainen PIN -koodi lisäkorttitilauksella Oma Neste -palvelussa:

Kirjaudu Oma Neste -palveluun.
Aloita lisäkorttitilauksen tekeminen “Tilaa maksuvälineitä”- painikkeen avulla.
Pääset valitsemaan PIN- koodin tilauksen toisessa vaiheessa. 
Kun olet syöttänyt kortin tiedot, vastaa “Kyllä” kysymykseen “Haluatko valita kortille tunnusluvun?”, joka löytyy sivuston alalaidasta. 
Määrittele PIN-koodit tilaamillesi korteille.

Omavalintainen PIN -koodi uudelle korttiasiakkuudelle:

Mikäli sinulla ei ole vielä Nesteen- kortteja, valitse korttihakemuksella, että haluat määrittää itse tunnusluvut tilaamillesi korteille. 
Kun korttihakemuksesi on käsitelty, saat sähköpostiisi Oma Neste -palvelun kirjautumistiedot.
Kirjaudu sisään Oma Neste -palveluun.
Paina “Maksuvälineet” -painiketta ja seuraavaksi “Tunnuslukua odottavat kortit”.
Määrittele PIN-koodit tilaamillesi korteille.

Huomioithan, että kortit lähetetään vasta PIN-koodin määrittämisen jälkeen.

 

Mobiilimaksu

Kuinka voin tilata Neste mobiilimaksun?

1. Minulla on Oma Neste -palvelun käyttäjätunnukset ja Oma Neste -palvelussani löytyy “Maksuvälineet”-painike ylävalikosta.
                                                
Pääset tilaamaan mobiilimaksuvälineitä Oma Neste -palvelun kautta. Kirjaudu sisään Oma Neste -palveluun ja paina “Maksuvälineet” -painiketta ja seuraavaksi “Tilaa maksuvälineitä”. Valitse tämän jälkeen “Mobiilimaksu” ja seuraa tilausohjeita.

Lataa Neste-äppi sovelluskaupasta ja rekisteröidy uudeksi käyttäjäksi. Valitse maksutavaksi Neste-tili yrityksille ja aktivoi mobiilimaksu syöttämällä tekstiviestillä saapunut aktivointikoodi.

2. Minulla on Nesteen yrityskortti ja Oma Neste -palveluun käyttäjätunnukset, mutta ei löydy “Maksuvälineet” -painiketta.    

Mikäli Oma Neste -palvelussasi ei ole palvelun pääkäyttäjänä näkyvissä "Maksuvälineet" - painiketta, tulee sinun täyttää palvelusopimus maksuvälineiden hallinnontia varten. Käsiteltyämme täyttämäsi sopimuksen saat maksuvälineiden hallinnointioikeuden Oma Neste -palveluun ja "Maksuvälineet" - painike ilmestyy ylävalikkoon.

Pääset tilaamaan mobiilimaksuvälineitä Oma Neste -palvelun kautta. Kirjaudu sisään Oma Neste -palveluun ja paina “Maksuvälineet” -painiketta ja seuraavaksi “Tilaa maksuvälineitä”. Valitse tämän jälkeen “Mobiilimaksu” ja seuraa tilausohjeita.

Lataa Neste-äppi sovelluskaupasta ja rekisteröidy uudeksi käyttäjäksi. Valitse maksutavaksi Neste-tili yrityksille ja aktivoi mobiilimaksu syöttämällä tekstiviestillä saapunut aktivointikoodi.
                                                
3. Minulla Nesteen yrityskortti, mutta ei ole Oma Neste -palveluun käyttäjätunnuksia.

Saadaksesi Oma Neste- palveluun käyttäjätunnukset, tulee sinun täyttää palvelusopimus. Sopimuksen käsittelyn jälkeen saat sähköpostitse käyttäjätunnuksen Oma Neste -palveluun maksuvälineiden hallinnointia varten.

Pääset tilaamaan mobiilimaksuvälineitä Oma Neste -palvelun kautta. Kirjaudu sisään Oma Neste -palveluun ja paina “Maksuvälineet” -painiketta ja seuraavaksi “Tilaa maksuvälineitä”. Valitse tämän jälkeen “Mobiilimaksu” ja seuraa tilausohjeita.

Lataa Neste-äppi sovelluskaupasta ja rekisteröidy uudeksi käyttäjäksi. Valitse maksutavaksi Neste-tili yrityksille ja aktivoi mobiilimaksu syöttämällä tekstiviestillä saapunut aktivointikoodi.

4. Minulla ei ole Nesteen yrityskorttia eikä Oma Neste- palveluun käyttäjätunnuksia.

Tilataksesi Nesteen mobiilimaksun, tulee sinun täyttää ensin maksuvälinesopimus. Mikäli et halua tilata fyysisiä Nesteen -yrityskortteja, voit ilmoittaa niiden määräksi hakemuksella nolla (0) kappaletta. Tilataksesi Nesteen mobiilimaksukortteja tulee hakemuksella laittaa rasti ruutuun kohdassa “Haluan käyttööni mobiilimaksun“. Huomioithan, että mobiilimaksukorttien tilaaminen tapahtuu korttihakemuksen käsittelyn jälkeen Oma Neste -palvelussa. Saat käyttäjätunnuksen Oma Neste -palveluun hakemuksella ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Pääset tilaamaan mobiilimaksuvälineitä Oma Neste -palvelun kautta. Kirjaudu sisään Oma Neste -palveluun ja paina “Maksuvälineet” -painiketta ja seuraavaksi “Tilaa maksuvälineitä”. Valitse tämän jälkeen “Mobiilimaksu” ja seuraa tilausohjeita.

Lataa Neste-äppi sovelluskaupasta ja rekisteröidy uudeksi käyttäjäksi. Valitse maksutavaksi Neste-tili yrityksille ja aktivoi mobiilimaksu syöttämällä tekstiviestillä saapunut aktivointikoodi.

Kuinka voin aktivoida mobiilimaksun aktivointikoodilla?

Jotta saat yritysasiakkaana mobiilisovelluksen käyttöön tarvitset yrityksenne pääkäyttäjältä tekstiviestillä tulleen aktivointikoodin. Seuraavaksi määrittele henkilökohtainen PIN-koodi, jolla vahvistat ostotapahtumat. Voit myös ottaa sormenjälki- tai Apple Face ID -tunnistuksen käyttöön. Tämän jälkeen mobiilimaksu aktivoitu sovellukseen ja valmis käytettäväksi.

Aktivointikoodi on voimassa kahden viikon ajan. Mikäli aktivointikoodi on jo vanhentunut, voit pyytää yrityksenne pääkäyttäjä lähettää aktivointikoodin uudelleen Oma Neste -palvelusta alla olevan ohjeen avulla. 

Mikäli et ole lähettänyt aktivointikoodia tilausta tehdessäsi tai haluat lähettää aktivointikoodin uudelleen voit tehdä sen Oma Neste -palvelussa. Kirjaudu Oma Neste -palveluun, paina "Maksuvälineet" ja valitsemalla "Mobiilimaksuvälineet". Etsi listauksesta oikea mobiilimaksuväline ja paina "Aktivointikoodi" ja "Lähetä aktivointikoodi".

 

Neste MY Uusiutuva Diesel

Mitä on Neste MY Uusiutuva Diesel™?

Suomessa myytävä Neste MY Uusiutuva Diesel on 100 %:sti jätteistä ja tähteistä valmistettu polttoaine, joka sopii kaikkiin dieselautoihin ja -moottoreihin sellaisenaan. Neste MY Uusiutuvan Dieselin avulla voit pienentää oman tai yrityksesi hiilijalanjälkeä koko elinkaaren ajalta laskettuna keskimäärin 90 %*, verrattuna fossiiliseen dieseliin. Voit lukea lisää täältä.

*) Keskimäärin 90 % pienempi hiilijalanjälki koko polttoaineen elinkaaren ajalta, kun päästöjä verrataan fossiiliseen dieseliin. Elinkaaren aikaisten päästöjen ja päästövähenemän laskentamenetelmät ovat EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin II (2018/2001/EU) mukaisia.

Kuinka voin vähentää päästöjä Neste MY Uusiutuvalla Dieselillä?

Suomessa myytävä Neste MY Uusiutuva Diesel on valmistettu 100 %:sti uusiutuvista raaka-aineista, jätteistä ja tähteistä, minkä ansiosta sen aiheuttamat kasvihuonekaasupäästöt ovat merkittävästi fossiilista dieseliä pienemmät. Vaihtamalla fossiilisen dieselin Neste MY Uusiutuvaan Dieseliin, voit vähentää omia tai yrityksesi kasvihuonekaasupäästöjä keskimäärin 90 %*, verrattuna fossiilisen dieselin käyttöön. Voit lukea lisää täältä.

Mistä voin ostaa Neste MY Uusiutuvaa Dieseliä?

Neste MY Uusiutuvaa Dieseliä on saatavilla valituilta kevyen ja raskaan liikenteen Nesteen asemilta ympäri Suomen. Kasvatamme verkostoa asema asemalta, jotta mahdollisimman moni suomalainen autoilija ja yritys voisi pienentää omaa hiilijalanjälkeään ja tehdä omasta liikkumisesta vastuullisempaa. 

Neste MY:ta tarjoavat asemat löydät tästä.

Mitä eroa on Neste MY Uusiutuvan Dieselin ja perinteisen biodieselin välillä?

Biodieselillä tarkoitetaan FAME-tyyppistä biodieseliä, joka poikkeaa kemiallisesti täysin Nesteen MY Uusiutuvasta Dieselistä. Neste MY Uusiutuvaa Dieseliä voidaan käyttää myös niissä autoissa, joiden korkissa lukee “ei biodieseliä”. Kuten kaikki Nesteen polttoaineet, myöskään Neste MY ei sisällä lainkaan ensimmäisen sukupolven biodieseleissä esiintyvää FAME:a tai RME:tä eli Neste MY ei aiheuta mikrobikasvustoa polttoainetankissa.

Sopiiko Neste MY Uusiutuva Diesel kaikkiin dieselautoihin?

Neste MY Uusiutuva Diesel sopii kaikkiin dieselautoihin ja -moottoreihin sellaisenaan. Polttoaineen voi siis ottaa heti käyttöön ilman muutoksia olemassa olevaan ajoneuvoon tai moottoriin. 
 
Neste MY Uusiutuva Diesel on suomalainen innovaatio, jota olemme testanneet niin laboratorio- kuin liikenneolosuhteissa.

Kuinka paljon Neste MY Uusiutuvan Diesel maksaa?

Neste MY Uusiutuva Dieselin hinta on hieman fossiilisia tuotteita korkeampi. Hinnat ja hintaerot voivat vaihdella paikkakunnittain ja asemittain.  
 
Neste MY Uusiutuvan Dieselin, kuten kaikkien muidenkin polttoaineiden, hintaan vaikuttaa moni asia; esimerkiksi maailmanmarkkinahinnat, valuuttakurssit, paikallinen kilpailu ja verotus. 
 
Suomessa myytävä Neste MY Uusiutuva Diesel valmistetaan 100 %:sti uusiutuvista raaka-aineista, jätteistä ja tähteistä. Uusiutuvien polttoaineiden maailmanmarkkinat ovat lähtökohtaisesti globaalit, jolloin maailmanmarkkinahinnat osaltaan vaikuttavat myös tuotteiden hinnoitteluun täällä Suomessa. 

Kuinka voin tilata Neste MY Uusiutuvan Dieseliä säiliötoimituksena?

Neste MY:ta on saatavilla säiliötoimituksena ympäri Suomen. Toimitusaika määräytyy toimituskohteen postinumeron perusteella. Tarkempia lisätietoja saat asiakaspalvelusta 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm) tai voit halutessasi jättää tarjouspyynnön tästä.
 
Huomioithan, että tuotteen minimitoimitusmäärä on 1500 litraa ja säiliöautolla päästävä noin viiden (5) metrin etäisyydelle säiliötä.

Mistä Neste MY Uusiutuvan Diesel valmistetaan?

Suomessa myytävä Neste MY Uusiutuva Diesel valmistetaan 100 %:sti jätteistä ja tähteistä. Jäte- ja tähderaaka-aineista merkittävimpiä meille ovat käytetty paistorasva, eläinrasvajäte sekä erilaisten kasviöljyjen jalostuksen jätteet ja tähteet. Globaalisti Neste käyttää noin kymmentä eri uusiutuvaa raaka-ainetta vuosittain. Lisätietoja uusiutuvista raaka-aineista löydät tästä.

 

Neste MY Uusiutuva Polttoöljy

Mitä Neste MY Uusiutuva Polttoöljy on?

Neste MY Uusiutuva Polttoöljy™ on 100 %:sti jätteistä ja tähteistä valmistettu polttoöljy, jonka Neste toi Suomen markkinoille tammikuussa 2021. Neste MY Uusiutuvan Polttoöljyn avulla yritykset voivat pienentää omaa hiilijalanjälkeään keskimäärin 90 %*, verrattuna fossiilisen polttoöljyn käyttöön. 

Neste MY Uusiutuva Polttoöljy on suunnattu alkuvaiheessa pääasiassa yrityskäyttöön eli erilaisiin työkoneisiin. Tuote on niin sanottu drop-in -ratkaisu, joten se sopii olemassa olevaan työkonekalustoon ja lämmityskäyttöön.  

Myös kotilämmitysasiakkaat voivat tilata tuotetta lämmityskäyttöön, olemalla yhteydessä Nesteen asiakaspalveluun. Mikäli tuotetta käytetään kotilämmityksessä, tulee asiakkaan varmistaa laitetoimittajalta tuotteen soveltuvuus polttimelle ja tarvittaessa vaihtaa siinä oleva liekintunnistin.

*) Keskimäärin 90 % pienempi hiilijalanjälki koko polttoaineen elinkaaren ajalta, kun päästöjä verrataan fossiiliseen dieseliin. Elinkaaren aikaisten päästöjen ja päästövähenemän laskentamenetelmät ovat EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin II (2018/2001/EU) mukaisia.

Mistä Neste MY Uusiutuvan Polttoöljy valmistetaan?

Suomessa myytävä Neste MY Uusiutuva Polttoöljy on valmistettu kokonaan uusiutuvista raaka-aineista (jätteistä ja tähteistä) eli ilman palmuöljyä. Uusiutuvien raaka-aineiden ansiosta tuotteen kasvihuonekaasupäästöt ovat merkittävästi fossiilista polttoöljyä pienemmät (keskimäärin 90 %). Neste MY Uusiutuva Polttoöljy on raaka-ainepohjaltaan ja päästövähenemältään verrattavissa tieliikennekäytössä olevaan Neste MY Uusiutuvaan Dieseliin, joka on saanut asiakkailtamme erinomaisen vastaanoton. 

Mikä on Neste MY Uusiutuvan Polttoöljyn hintaero verrattuna fossiiliseen polttoöljyyn?

Neste MY Uusiutuva Polttoöljy on 100%:sti jätteistä ja tähteistä valmistettu erikoistuote, samalla tavalla kuin on tieliikennekäytössä oleva Neste MY Uusiutuva Diesel. Näiden tuotteiden hintoihin vaikuttavat verotuksen ja fossiilista polttoainetta ja -öljyä hieman kalliimpien valmistuskustannusten lisäksi esimerkiksi niissä käytettävien raaka-aineiden maailmanmarkkinahinnat. 

Neste MY Uusiutuvan Polttoöljyn ja dieselin, kuten kaikkien muidenkin polttonesteiden, hintaan vaikuttavat maailmanmarkkinahinnat, valuuttakurssit ja paikallinen kilpailu. Lisäksi verotuksella on hintoihin merkittävä vaikutus. Uusiutuvien polttoaineiden maailmanmarkkinahinta usein seuraa fossiilisten polttoaineiden hintoja. Ja koska uusiutuvien polttoaineiden markkinat ovat lähtökohtaisesti globaalit, vaikuttavat maailmanmarkkinahinnat osaltaan myös tuotteiden hinnoitteluun täällä Suomessa.

Neste MY Uusiutuva Dieselin hinta on hieman fossiilisia tuotteita korkeampi. Hinta ja hintaero vaihtelee paikkakunnittain ja asemittain. Myös Neste MY Uusiutuvan Polttoöljyn hintaero verrattuna fossiiliseen polttoöljyyn on samaa luokkaa. 

 

Voiteluaineet ja kemikaalit

Mistä löydän sopivat moottoriöljyt ja voiteluaineet?

Neste tarjoaa laajan voiteluaine valikoiman ja tuen sopivien tuotteiden valintaan asiakaspalvelun sekä voiteluaineasiantuntijoiden tuella. Pääset tarkastelemaan valikoimasta sopivia tuotteita tästä. Mikäli tarvitset lisätietoja tai et löydä etsimääsi tuotetta, täytäthän yhteydenottolomakkeen.

Kuinka voin tilata voiteluaineita?

Saat tilattua voiteluaineita helposti Oma Neste -palvelusta “Tilaa tuotteita”- painikkeen avulla.
Mikäli sinulla ei ole vielä tunnuksia, pääset rekisteröitymään maksuttomaan palveluun tästä.

Mikäli et löydä etsimääsi tuotetta Oma Neste -palvelusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Voit tehdä tilauksen myös asiakaspalvelumme kautta. Asiakaspalvelustamme voit myös tarvittaessa tiedustella pikatoimituksen tai noutotilauksen mahdollisuutta.

Mistä löydän tuote- ja käyttöturvallisuustiedotteet?

Pääset tutustumaan tuote- ja käyttöturvallisuustiedotteisiin tästä.
Mikäli et löydä etsimääsi tietoa, voit täyttää yhteydenottolomakkeen.

Minkälaisia voiteluainepalveluita Neste tarjoaa?

Neste Lubeservice sopii kiinteiden laitteiden voiteluöljyn kunnonvalvontaan, liikkuvan kaluston voiteluöljyn seurantaan ja dieselpolttoaineen seurantaan erityisen vaativissa olosuhteissa.

Pääset tutustumaan Neste LubeServicen tarjoamiin palveluihin tästä.

Kuinka voin jättää tarjouspyynnön?

Haluatko kuulla lisää tuotteista ja palveluista, voit jättää tarjouspyynnön tästä.

 

Laskutus

Miten voin saada laskukopion? 

Pääset selaamaan laskujasi Oma Neste -palvelusta “Laskujen selailu” -painikkeen avulla. Valitse ensin aikaväli, jolta haluat etsiä laskuja tai kirjoita hakukenttään laskunumero. Valitse listauksesta oikea lasku ja tallenna laskukopio PDF- tiedostona. 

Mikäli sinulla ei ole vielä tunnuksia, pääset rekisteröitymään maksuttomaan palveluun tästä. Huomioithan, että rekisteröityessä lisäät asiakasnumerosi ja minkä vain Nesteeltä saamasi laskun numeron. Näiden tietojen avulla asiakastietosi siirtyvät Oma Neste -palveluun. Numeropari löytyy jokaiselta lähettämältämme laskulta.

Mikäli et näe laskujasi Oma Neste -palvelussa tarkistathan, että olet lisännyt asiakasnumerosi ja laskunumerosi “Omat tiedot” -osiossa.

Voit halutessasi olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Miten lisään maksuaikaa laskulle?

Voit selata ja tehdä maksusopimuksen laskuillesi Oma Neste -palvelun “Laskujen selailu” -painikkeen avulla.

Mikäli sinulla ei ole tunnuksia Oma Neste -palveluun, voit tehdä maksusopimuksen laskullesi sekä tarkistaa laskun eräpäivän tästä.

Kuinka voin ilmoittaa verkko- ja e-laskutustiedot? 

Pääset ilmoittamaan laskutustietosi tästä.

Virhe laskussa tai laskun maksussa, miten toimin?

Mikäli laskulla on virheellinen osoite tai haluat tehdä muutoksen laskutustietoihin tai sen maksamisessa on tapahtunut virhe, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).

Mistä löydän avoimet laskut?

Avoimet laskut löydät Oma Nesteestä "Laskujen selailu" painikkeen avulla. Painamalla haluamasi laskun kohdalla nuoli -painiketta voit tarkistaa laskun tilan, avoin tai maksettu. Voit myös tarvittaessa tallentaa itsellesi laskukopion PDF- tiedostona.

Mikäli sinulla ei ole vielä tunnuksia, pääset rekisteröitymään maksuttomaan palveluun tästä. Huomioithan, että rekisteröityessä lisäät asiakasnumerosi ja minkä vain Nesteeltä saamasi laskun numeron. Näiden tietojen avulla asiakastietosi siirtyvät Oma Neste -palveluun. Numeropari löytyy jokaiselta lähettämältämme laskulta.

Voit myös tiedustella laskujesi tilannetta asiakaspalvelustamme 0200 11311, arkisin 8-16 (16,0 senttiä/minuutti + pvm/mpm).