13 Huhtikuu 2018

Kalifornialainen risteily-yritys Red and White Fleet vaihtaa Neste MY uusiutuvaan dieseliin

Neste Oyj lehdistötiedote 13.4.2018 klo 10.00

San Franciscon lahden alueella Kaliforniassa toimiva sightseeing-risteilyjä tekevä yritys Red and White Fleet vaihtaa kaikkien alustensa polttoaineen perinteisestä dieselistä 100-prosenttiseen Neste MY uusiutuvaan dieseliin™.

Neste MY uusiutuva diesel on vähähiilinen polttoaine, jonka käytöllä voi pienentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 90 prosenttia tavalliseen dieseliin verrattuna. Tämän lisäksi se mahdollistaa lähipäästöjen pienentämisen sekä alusten suorituskyvyn parantamisen. Neste MY uusiutuvan dieselin voi sellaisenaan ottaa käyttöön perinteisen dieselin sijaan, ja sitä voidaan jaella olemassa olevan polttoainejakelujärjestelmän kautta.

“Uusiutuvan dieselin käyttö tukee ympäristösitoumustamme, joka on keskeinen brändimme elementti. Se myös syventää tiimimme ylpeyttä tarjoamistamme palveluista”, sanoo Joe Burgard, Executive Vice President Red and White Fleet -yrityksestä. “Etsimme jatkuvasti mahdollisuuksia pienentää ympäristövaikutuksiamme samalla, kun tarjoamme kaikkein korkealaatuisinta palvelua”, Burgard sanoo. “Neste MY uusiutuvan dieselin käyttö tarjoaa luotettavuutta, suorituskykyä ja kohtuullisia kustannuksia, mitkä ovat kaikki liiketoimintamme tärkeitä menestystekijöitä.”

San Franciscon kaupunki ja useat julkisen liikenteen toimijat ovat tukeneet Red and White Fleetiä tutkimuksessa ja sen siirtymisessä uusiutuvan dieselin käyttöön. Polttoaineen vaihtaminen ei ole aiheuttanut häiriöitä toimintaan; ei tankkaamisen, kaluston huoltovälien eikä alusten suorituskyvyn tai kustannusten näkökulmasta. Yhtiö havaitsi aluksen savupiippujen päästöjen olevan puhtaampia ja polttoainesuodattimien pysyvän käyttökunnossa pidempään.

“Keskeisin hyöty toimintamme kannalta oli nokeentumisen vähentyminen, mistä on hyötyä sekä matkustajillemme että koneistollemme”, Burgard toteaa.

"Olemme iloisia voidessamme tehdä Red and White Fleetin kanssa yhteistyötä tarjoamalla heille polttoainetta, joka on puhdasta, turvallista ja hajutonta”, sanoo Nesteen Pohjois-Amerikan myyntijohtaja Jeremy Baines. “Päätös vaihtaa polttoainetta nostaa heidät kasvavaan edistyksellisesti ajattelevien ja eteenpäin katsovien sanfranciscolaisyritysten joukkoon. He haluavat taata paremman maailman vastuullisten ratkaisujen avulla.”

Kalifornian San Josen kaupungissa kotipaikkaansa pitävällä Western States Oililla on yksinoikeus toimittaa Red and White Fleetille Neste MY uusiutuvaa dieseliä.

Kaisa Lipponen

Lisätietoja: Helen Deian, Marketing Manager, Neste US, Inc., puh. + 1 713 407 4400, helen.deian(@)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

Red and White Fleet lyhyesti

Vuonna 1892 perustettu Red and White Fleet on San Franciscon ensimmäinen, alkuperäinen laivaristeily-yritys ja yksi San Franciscon lahden alueen vanhimpia yrityksiä. Se järjestää sightseeing-risteilyjä San Franciscon lahden alueella 16 kielellä.