29 syyskuu 2021

Neste julkistaa uraauurtavan globaalin kumppanuuden TripActionsin ja Reed & Mackayn kanssa tarjotakseen uusiutuvaa lentopolttoainetta TripActions Groupin asiakkaille

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 29.9.2021 klo 10

Neste, TripActions ja Reed & Mackay julkistavat tänään uraauurtavan globaalin kumppanuuden, jonka myötä Neste MY Uusiutuva Lentopolttoaine™ -tuotetta tulee kaikkien TripActions Groupin asiakkaiden saataville. TripActions ja Reed & Mackay ovat maailman nopeimmin kasvava liikematkustus- ja kustannustenhallintayhtiö, ja Neste on maailman johtava uusiutuvan lentopolttoaineen tuottaja. Sopimuksen ansiosta liikematkatoimisto voi ensimmäistä kertaa koskaan tarjota laajasti asiakkailleen mahdollisuuden ostaa uusiutuvaa lentopolttoainetta ja vähentää siten liikematkustuksensa ympäristövaikutuksia.

TripActionsin ja Reed & Mackayn tavoitteena on toimia vastuullisen liikematkustuksen edelläkävijänä. Siksi se haluaa olla ensimmäinen matkatoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden ostaa uusiutuvaa lentopolttoainetta suoraan maailman suurimmalta tuottajalta ja toimitettavaksi asiakkaiden käyttämille lentoyhtiöille. Nesteen kanssa solmitun kumppanuuden ansiosta TripActions ja Reed & Mackay voivat auttaa asiakkaitaan pienentämään hiilijalanjälkeään ja edistämään investointeja tälle tärkeälle sektorille.

”Konsernina TripActions uskoo vahvasti asiakkaidensa vastuullisuustoimien tukemiseen”, sanoo Ariel Cohen, TripActionsin toimitusjohtaja ja yksi sen perustajista. ”Uusiutuvasta lentopolttoaineesta on tullut lupaava vähempipäästöinen vaihtoehto fossiilisille polttoaineille. Innovoinnin johtavana yhtiönä TripActions on ylpeä voidessaan auttaa tuomaan sitä laajemmin asiakkaiden saataville ja tukea näiden tieteeseen perustuvia ilmastotavoitteita.”

”Liikematkustus on käynnistymässä uudelleen, joten yritysten on nyt tärkeämpää kuin koskaan minimoida ilmastovaikutuksensa”, sanoo Thorsten Lange, Nesteen Renewable Aviation -liiketoimintayksiköstä vastaava johtaja. ”Neste MY Uusiutuva Lentopolttoaine -tuotteella tämä on mahdollista. Toivon, että uusi sopimus kumppanimme TripActionsin kanssa kannustaa monia yrityksiä ympäri maailman seuraamaan esimerkkiämme. Ilmastonmuutoksen torjunta edellyttää välittömiä toimia.”

TripActions Groupin ja Nesteen välinen kumppanuus edistää yritysten vastuullisuustyötä, kuten tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBTi, Science Based Targets initiative) mukaisten lentoliikennettä koskevien ohjeiden noudattamista. Vastuullisen lentopolttoaineen ostaminen suoraan tuottajalta tai lentoyhtiöltä on SBTi:n hyväksymä keino liikematkustuksen päästötavoitteiden saavuttamiseen.

Neste MY Uusiutuva Lentopolttoaine valmistetaan vastuullisesti hankituista uusiutuvista jätteistä ja tähteistä. Sellaisenaan käytettynä Neste MY Uusiutuva Lentopolttoaine voi elinkaarensa aikana vähentää kasvihuonekaasupäästöjä jopa 80 prosenttia* fossiiliseen lentopolttoaineeseen verrattuna. Lentopolttoaineen avulla ilmailuun liittyviä päästöjä voidaan vähentää huomattavasti, mikä antaa yrityksille mahdollisuuden päästövähennyksiin SBTi:n tunnustamalla tavalla.

*) Laskettu vakiintuneilla elinkaariarvioinnin menetelmillä, mukaan lukien EU:n uusiutuvaa energiaa koskeva direktiivin ja kansainvälisen lentoliikenteen hiilidioksidipäästöjen kasvun hyvittämiseen velvoittavan järjestelmän (CORSIA) mukaiset laskentamenetelmät.

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen, puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin ja vastuullisen lentopolttoaineen tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Olemme teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana ja olemme sitoutuneet hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä. Aiomme myös prosessoida uusiutuvia ja kierrätysraaka-aineita kuten jätemuoveja öljynjalostuksen raaka-aineina. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2020 Nesteen liikevaihto oli 11,8 miljardia euroa, ja 94 % yrityksen vertailukelpoisesta liikevoitosta tuli uusiutuvista tuotteista. Lue lisää: neste.fi

TripActions

Fast becoming the default for corporate travel and expenses, TripActions is the leading, cloud-based T&E platform that combines industry-leading tech with best-in-class travel agency service. Trusted by more than 5,000 companies globally, TripActions empowers organizations with real-time data to make business decisions and provides flexible T&E management tools that enable them to adapt to changing market conditions to keep traveling employees safe, control costs, and save money. Learn more at tripactions.com.

Reed & Mackay

Reed & Mackay delivers corporate travel and event solutions, helping businesses to connect effortlessly across the globe. Established as a family business nearly 60 years ago, today, Reed & Mackay is recognised as the global leader for delivery of extraordinary service in the travel and events arena. Born from close working relationships within the financial, legal and insurance sectors, Reed & Mackay combines inspired service with state-of-the-art technology to create a level of travel and event management like no other and deliver value that you might not believe possible. In May 2021, Reed & Mackay became part of the TripActions Group and continues to operate as a standalone brand.