22 Maaliskuu 2018

Neste Engineering Solutionsin NAPCON-tuotteisiin uusia tuotantoa, logistiikkaa, raportointia ja koulutusta tehostavia ominaisuuksia

Neste Oyj uutinen 22.3.2018

Neste Engineering Solutionsin kehittämä NAPCON-tuoteryhmä tarjoaa ratkaisuja tuotannon ja logistiikan optimointiin, prosessitiedon raportointiin ja analysointiin sekä prosessiteollisuuden operaattoreiden koulutukseen. NAPCON tuotteita kehitetään jatkuvasti vastaamaan digitalisaation vaatimuksiin ja tulevaisuutta varten.

"Haluamme parantaa jatkuvasti tuotteidemme asiakaskokemusta ja sen takia julkaisemme nyt uusia ominaisuuksia. Nämä parannukset on tehty yhteistyössä asiakkaidemme kanssa ja perustuvat heidän .palautteeseensa. Meille on tärkeää, että voimme tehostaa asiakkaidemme tuotantolaitoksia kaikin mahdollisin tavoin", sanoo Jyri Lindholm, tuotehallintajohtaja, NAPCON, Neste Engineering Solutions.

NAPCON Train -kategorian operaattorien koulutussimulaattori NAPCON Simulator, on päivittynyt useilla parannuksilla. Ominaisuudet ovat laajentuneet mm. uusilla vikauttamisen toiminnoilla ja kouluttajakäyttöliittymään on lisätty visuaalinen luokan kartta, jonka avulla on helppo järjestää joustava koulutushuone erilaisiin tilanteisiin sopivaksi. Virtuaalisten kytkimien käyttöliittymään on myös lisätty tuki kosketusnäyttöä varten. Kaikki nämä uudet ominaisuudet ja parannukset tekevät NAPCON Simulator -tuotteesta vieläkin helppokäyttöisemmän ja käyttäjäystävällisemmän.

Myös NAPCON Games -tuotteen Distiller-koulutuspeliin on tehty asiakkailtamme saadun palautteen perusteella parannuksia prosessimalliin ja lisätty uusia koulutusmahdollisuuksia sekä muita pelillistäviä ominaisuuksia . Pelissä on myös uusi mikropalauteominaisuus, joka antaa palautetta ja vinkkejä juuri silloin kun niitä tarvitaan. Pelin oppimistilasto- ja raportointiominaisuuksia on myös kehitetty.

NAPCON Improve -kategoria sisältää tuotannon optimointiratkaisun NAPCON Controllerin ja koko tuotantolaitoksen kattavan optimointiratkaisun NAPCON Optimizerin. NAPCON Improve -tuotekategoriaan on tehty merkittäviä parannuksia vastaamaan tulevaisuuden luotettavuusvaatimuksiin, käytettävyyteen ja käyttäjäystävällisyyteen.

"Kaikki Controller- ja Optimizer-tuotteisiin tehtävät muutokset käyvät läpi tarkan testauksen automaattisella testausalustalla, jotta voimme varmistaa asiakkaillemme luotettavan ja korkealaatuisen prosessin säätö- ja optimointiratkaisun", jatkaa Lindholm.

NAPCON Controller -ratkaisulle lanseeraamme uuden ominaisuuden nimeltään Model Validator, joka analysoi jatkuvasti malliennusteen laatua. Tämän lisäksi NAPCON Controllerin virityksen testausta varten tarjoamme uuden simulointiympäristön, nimeltään Controller Performance Tuning Platform. Tämä uusi testausympäristö rakentuu dynaamisen prosessisimulaattorin päälle ja mahdollistaa kaikkien säätimen viritykseen tehtävien muutosten turvallisen esitestauksen ennen niiden käyttöönottoa oikeassa prosessissa.

NAPCON Understand -kategorian tuotteet lisäävät tuotantotiedon turvallisuutta NAPCON Informer -tuotteella ja tiedon saatavuutta NAPCON Analytics -tuotteella. NAPCON Analyticsin laskenta-alustan nopeus on kasvanut ja saanut uudet tiedon visualisointipaneelit ja laajennetun tuen OPC UA -tiedolle. NAPCON Informer -tuotetta on parannettu UA-palvelimen käyttäjähallinnalla ja -tunnistuksella. Tiedon kahdennus voidaan nyt tehdä helposti pilvipalvelussa ja Information Manager -ominaisuus skaalaa trendit automaattisesti parantaen ja tehostaen käytettävyyttä.

NAPCON Decide -kategoria sisältää ratkaisuja ja konsultointia, jotka auttavat asiakkaitamme tekemään parhaat mahdolliset ratkaisut tuotantolaitokselleen. NAPCON Flow Dynamics -prosessimallinnuksella voidaan suunnitella tuotantolaitos toimimaan tehokkaasti ja turvallisesti. NAPCON Flow Dynamics -tuotteella on nyt myös tuki prosessin säätöstrategian suunnitteluun ja testaamiseen dynaamisesti, jotta voidaan taata turvallinen toiminta niin jokapäiväisessä toiminnassa kuin häiriö- ja vikatilanteissa. NAPCON Business Optimizer - tuotteeseen on lisätty työkalut RAM-analyysien (Reliability, Availability, Maintainability) tekemistä varten.

Lisätietoja NAPCON tuotteista, jotka tekevät tuotannosta, logistiikasta, datan raportoinnista ja analysoinnista sekä koulutuksesta tehokkaampaa, löytyy sivulta www.napconsuite.com.

Lisätietoja:
Joanna Viileinen, viestinnän - ja markkinoinnin asiantuntija, NAPCON, Neste Engineering Solutions Oy, joanna.viileinen(at)neste.com ja puh. 050 458 9557

NAPCON-ratkaisut lyhyesti

Neste Engineering Solutionsin kehittämät NAPCON-ratkaisut tarjoavat laajan valikoiman kehittyneitä optimointisovelluksia tuotannon tehostamiseen. Tuotteemme perustuvat laajaan prosessiteknologian asiantuntemukseemme ja nykyaikaiseen sovellussuunnitteluun. NAPCON sisältää ratkaisuja tuotannon, laadun ja liiketoiminnan optimointiin sekä turvallisuuden ja energiatehokkuuden lisäämiseen. Tuotteemme tehostavat myös tuotantologistiikkaa, tiedonhallintaa ja vähentävät ympäristövaikutuksia. NAPCON tarjoaa myös uusia tapoja operaattorien koulutukseen simulaattoreiden ja pelien avulla. www.napconsuite.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com