25 Heinäkuu 2018

Neste MY uusiutuva diesel™ saapuu Jyväskylään pysyvästi rallin mukana

Kuva: AKK Sports Oy

Neste Oyj lehdistötiedote, 25.7.2018 klo 9.00

Kansainvälisen autourheiluliiton FIA:n rallin MM-sarjan osakilpailu, Neste Ralli, tarjoaa paitsi puhtaampaa viihdettä katsojille ja kisaajille, se myös mahdollistaa autoilijoille puhtaammat polttoaineet omissa kulkuneuvoissaan.

Kokonaan jätteistä ja tähteistä valmistettu Neste MY uusiutuva diesel saapuu tänäkin vuonna rallin mukana Jyväskylään. Puhtaamman liikkumisen varmistamiseksi rallin jälkeen, myös autoilijat voivat nyt ostaa tuotetta omaan käyttöönsä.Tuotteella voidaan saavuttaa jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt polttoaineen koko elinkaaren aikana perinteiseen dieseliin verrattuna. Neste MY uusiutuvan dieselin huippuominaisuudet takaavat puhtaamman palamisen, vähentävät moottorin melua sekä pienentävät lähipäästöjä, mikä on myös omiaan luomaan miellyttävämmän rallikokemuksen kaikille osallistujille.

Neste MY uusiutuva diesel tulee 26.-29.7.2018 järjestettävän Neste Rallin kunniaksi myyntiin Jyväskylän Saarijärventien automaattiasemalle pysyvästi ja tuote on heti ostettavissa. Neste MY uusiutuvaa dieseliä voi siirtyä käyttämään ilman mitään muutoksia ajoneuvoihin. Se on täysin yhteensopiva nykyisten diesellaatujen kanssa eli sitä voi lisätä polttoainesäiliöön, vaikka säiliössä olisi vielä perinteistä dieseliä jäljellä.

Upeissa järvimaisemissa järjestettävä perinteinen rallitapahtuma on Pohjoismaiden suurimpia vuosittaisia yleisötapahtumia. Suuren osallistujamäärän on tänä vuonna entistä helpompi liikkua tapahtumaan puhtaasti, Saarijärventien aseman uudistuksen ansiosta.

“Olemme iloisia, että Neste MY uusiutuvaa dieseliä on yhä laajemmin tarjolla asiakkaillemme. Ajankohta on juuri oikea tuoda Neste MY uusiutuva diesel tarjolle Jyväskylän Saarijärventien asemalle, sillä kyseinen asema on hyvien kulkuyhteyksien varrella rallikansalle”, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen Suomen toiminnoista vastaava johtaja Sam Holmberg.

Neste MY uusiutuva diesel on kaikilta ominaisuuksiltaan parempaa tai vähintään yhtä hyvää kuin maailman parhaat fossiiliset dieselit, mutta huomattavasti vähemmän ympäristöä kuormittavaa. Myös autourheilun kansainvälinen lajiliitto AKK tankkaa dieselautonsa rallin ajan Neste MY uusiutuvalla dieselillä.

Kaisa Lipponen
viestintäjohtaja

Lisätietoja: Sam Holmberg, johtaja, Marketing & Services -liiketoiminta-alue Suomi, Neste, puh. 050 458 4078

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

AKK Sports Oy

AKK Sports Oy on AKK-Motorsport ry:n kokonaan omistama markkinointiyhtiö. Yhtiö perustettiin vuonna 1993 omistajansa jäsentämän strategian mukaisesti: yhtiön toiminta-ajatus on kehittää ja toteuttaa autourheilun huipputapahtumia, tavoitteenaan siirtää omaa osaamistaan myös liiton jäsenseuroille yhteisten projektien kautta. Markkinointiyhtiö tuottaa myös erilaisia kampanjatapahtumia kansallisten ja kansainvälisten autourheilutapahtumien yhteyteen ja järjestää promotapahtumia myös muiden yleisötapahtumien yhteydessä.