19 Joulukuu 2018

Neste MY uusiutuvaa dieseliä saa nyt myös Lahdesta ‒ Lahti Energia ottaa tuotteen käyttöönsä ensimmäisten joukossa

Neste Oyj Uutinen 19.12.2018 klo 10.30

Lahtelainen energia-alan yritys Lahti Energia on matkalla kohti puhtaampaa tulevaisuutta myös liikennepolttoaineissa. Yritys on ottanut käyttöönsä 100 %:sti jätteistä ja tähteistä valmistettavan Neste MY uusiutuvan diesel™ -polttoaineen ensimmäisten joukossa Lahdessa, jonne Neste on laajentanut tuotteen saatavuutta. Lahti Energia voi saavuttaa Neste MY uusiutuvan dieselin käytöllä jopa 90 % pienemmät kasvihuonekaasupäästöt verrattuna perinteiseen fossiiliseen dieseliin.

“Olemme siirtymässä tuotannossamme kovaa vauhtia fossiilisista polttoaineista uusiutuviin. Neste MY uusiutuva diesel on meille kaivattu ratkaisu erityisesti sellaiseen erityiskalustoon, johon ei ole saatavissa sähkö- tai kaasuversiota. Sen avulla saamme kertaheitolla noin puolet olemassa olevista ajoneuvoistamme vähäpäästöisiksi ilman kalustohankintoja”, kertoo Lahti Energian ympäristö- ja turvallisuuspäällikkö Eeva Lillman.

“Neste MY uusiutuva diesel antaa lisää vaihtoehtoja ajoneuvohankintoihimme, koska jatkossa voimme hankkia myös dieselkalustoa sen täyttäessä vähäpäästöisen strategian mukaiset tavoitteemme. Saavutamme tuotteen käytöllä päästövähennyksen, joka vastaa 30 auton poistamista tieliikenteestä vuodeksi. Tämä on huomattava luku, sillä ajoneuvoja meillä on käytössä yhteensä 63”, Lillman jatkaa.

“Olemme erittäin iloisia voidessamme kertoa Neste MY uusiutuvan dieselin jakelun laajentumisesta Lahden seudulle. Tuote tulee myyntiin Taukotuulen Neste-asemalle, joka on hyvien liikenneyhteyksien ja monen suomalaisen mökkimatkan varrella. Näin joulun tullen polttoaineessa on tärkeää myös sen talvikestävyys. Neste MY:llä voikin ajaa huoletta ympäri vuoden, sillä sen kylmäkestävyys on talvilaatuisena -34 °C”, lisää Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen Suomen toiminnoista vastaava johtaja Sam Holmberg.

Lisätietoja:

Lahti Energia, ympäristö- ja turvallisuuspäällikkö Eeva Lillman, puh. 044 723 5724
Sam Holmberg, johtaja, Marketing & Services -liiketoiminta-alue Suomi, Neste, puh. 0504584078

Neste MY uusiutuva diesel
Lahti Energia

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com

Lahti Energia lyhyesti

Lahti Energia Oy on vuonna 1907 perustettu monipuolinen energiakonserni, joka panostaa ekotehokkuuteen ja uusiin teknologioihin. Tuotteitamme ovat sähkö, kaukolämpö ja -jäähdytys, maakaasu sekä muut energian tuottamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut. Olemme teollisuuden energiapalvelukumppani, ja toimitamme energiaa kokonaispalveluna useille suurille teollisuusasiakkaille. Vuonna 2017 konsernimme liikevaihto oli 175,6 miljoonaa euroa, ja työllistimme 206 henkilöä. www.lahtienergia.fi