18 Joulukuu 2018

ScanOcean Nesteen vähärikkisen laivapolttoaineen jälleenmyyjäksi Ruotsin Itärannikolle

Neste Oyj Tiedote, 18.12.2018 klo 9.00

Neste ja ScanOcean aloittavat yhteistyön Nesteen vähärikkisen laivapolttoaineen toimituksessa. ScanOcean AB on nyt Nesteen 0.1 % vähärikkisen laivapolttoaineen jälleenmyyjä Ruotsin Itärannikolla. Nesteen vähärikkinen laivapolttoaine on osa yhtiön korkealaatuista polttoainetuoteperhettä.

“Jälleenmyyjäyhteistyö ScanOceanin kanssa on osa laivapolttoainestrategiaamme, sillä tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme parempaa palvelua niin paikallisesti kuin maailmanlaajuisestikin. Nesteen vähärikkinen laivapolttoaine on erinomainen esimerkki kyvystämme vastata tiukkoihin ympäristövaatimuksiin", sanoo Nesteen Jacob Granqvist Marine Fuels & Servicesestä.

Jälleenmyynti tapahtuu Nesteen terminaalista Södertäljessa, josta palvellaan läheisiä satamia aina pohjoisen Gävlen alueesta etelään Norrköpingiin ja Mälaren järvelle. Kumpikin yhtiö tunnistaa Tukholman suuralueen kasvupotentiaalin. "Yhdessä ScanOceanin kanssa pystymme tarjoamaan asiakkaillemme ammattimaisia sekä paikallisia ratkaisuja", kertoo Granqvist.

“Olemme innoissamme voidessamme kasvattaa tuotetarjontaamme sekä entisestään edistää Nesteen ainutlaatuisen laivapolttoaineen tunnettuutta Ruotsin markkinoilla. Tämä tapahtuu näyttämällä asiakkaillemme DMB ja RMB tuotteiden käytön hyödyt verrattuna muihin laivapolttoaineisiin", kuvailee ScanOceanin General Manager Jonatan Karlström.

Nesteen vähärikkistä laivapolttoainetta on saatavilla kaikilla suomalaisilla satamilla ja ScanOcean yhteistyön myötä myös Tukholman suuralueella.

Kaisa Lipponen

Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja

Lisätietoja:

Jacob Granqvist, Manager, Nesteen Marine Fuels & Services, puh. 050 458 41 26

Jonatan Karlström, General Manager, ScanOcean AB, puh. +46 8 555 726 06.

Lue myös:

DMB - Gasoil

RMB - Low Sulphur fuel oil

ScanOcean lyhyesti

ScanOcean perustettiin vuonna 2013 Ivar Oil AB:na, joka toimi hankintayhtiönä monille Skandinavian laivayhtiöille. Yhtiö on kasvanut kansainväliseksi laivapolttoaine- ja voiteluaine toimittajaksi, välittäjäksi ja ostajaksi. Yhtiö nauttii vakaata taloudellista tukea enimmäisomistajaltaan Ivan Lundh & Co AB:lta, joka on ollut laivastoalalla jo yli sadan vuoden ajan, vahvana taloudellisena toimijana.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2017 Nesteen liikevaihto oli 13,2 miljardia euroa. Vuonna 2018 sijoituimme toiseksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com