16 Maaliskuu 2020

Neste Oyj:n osakepalkkiojärjestelmän mukainen omien osakkeiden luovutus

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Sijoittajat

Neste Oyj, Pörssitiedote, 16.3.2020 klo 17

Neste Oyj on luovuttanut 16.3.2020 yhteensä 153 040 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta vastikkeetta osakepalkkiojärjestelmään 2016 kuuluville avainhenkilöille osakepalkkiojärjestelmän ehtojen mukaisesti.

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu Neste Oyj:n yhtiökokouksen 2.4.2019 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Ohjelmassa palkkion saajina on 77 yhtiön johtoon ja henkilöstöön kuuluvaa henkilöä.

Yllä mainitun 16.3.2020 tapahtuneen osakeluovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 1 374 418 omaa osaketta.

Osakepalkkiojärjestelmästä on tiedotettu 14.12.2016 annetulla pörssitiedotteella sekä yllä mainitusta omien osakkeiden luovutusta koskevasta päätöksestä 7.2.2020 annetulla pörssitiedotteella.

Hallitus

Lisätiedot: Hannele Jakosuo-Jansson, Henkilöstö-, turvallisuus- ja hankintajohtaja, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com