20 Huhtikuu 2023

Neste myönsi turvallisuuspalkinnon usealle urakoitsijalle

Neste Oyj, Uutinen, 20.4.2023

Nesteen turvallisuuspalkinto on kiitos urakoitsijoille, jotka ovat osoittaneet esimerkillistä sitoutumista turvalliseen toimintaan ja sen kehittämiseen. Palkinnon tavoitteena on myös motivoida urakoitsijoita turvallisuuden jatkuvaan parantamiseen yhteistyössä Nesteen kanssa. Tänä vuonna turvallisuuspalkinto myönnettiin usealle urakoitsijalle eri puolilla maailmaa.

Turvallisuus on keskeistä kaikessa Nesteen toiminnassa. Meillä kaikilla – niin työntekijöillä kuin urakoitsijoillakin – on oikeus palata kotiin turvallisesti jokaisen työpäivän jälkeen. Tämän toteuttamiseksi on varmistettava, että myös urakoitsijamme toimivat turvallisten prosessiemme ja logistiikan mukaisesti.

“Urakoitsijat ovat olennainen osa Nesteen arvoketjua. Urakoitsijoiden ammattitaito ja työn laatu vaikuttavat usein suoraan niin työntekijöiden turvallisuuteen kuin prosessiturvallisuuteen ja logistiikkatoiminnan turvallisuuteen ja siten myös liiketoiminnan tuloksellisuuteen. Siksi haluamme työskennellä aktiivisesti yhdessä urakoitsijoidemme kanssa kohti tavoitettamme “No Harm. Together”. Lisäksi haluamme palkita parhaat suoritukset ja osoittaa, että Neste välittää aidosti urakoitsijoidensa hyvinvoinnista, sitoutumisesta ja motivaatiosta”, sanoo Hannele Jakosuo-Jansson, Executive Vice President, Human Resources and HSSEQ.

Yksi palkituista on Marius Grockis, joka työskentelee Liettuassa Baltic Ground Services -yrityksen laatupäällikkönä. Mariukselle turvallisuudessa on kyse jatkuvasta parantamisesta, ja hän on esittänyt useita merkittäviä kehitysideoita, joita on otettu käyttöön Neste-asemien verkostossa. Turvallisuuspalkinto myönnettiin Mariuksen viimeisimmästä kehitysideasta metallisten täyttölaatikoiden tulipalovaaran minimoimiseksi Neste-asemilla Suomessa ja Baltian maissa. “Olen hyvin otettu saadessani Nesteen urakoitsijaturvallisuuspalkinnon, sillä se ilmentää erityistä huomiotani palvelun laatuun, yksityiskohtiin ja lisätoimiin turvallisuuden parantamiseksi. Lisäksi tieto siitä, että se toteutetaan koko Neste-asemien verkostossa tekee minut entistä iloisemmaksi, ja todistaa, että suosikkilauseeni – Turvallisuus ensin – ei ole vain tyhjiä sanoja. Tämä yllätys antaa minulle lisämotivaatiota jatkaa kehityksen tiellä. On hienoa, että minulla on mahdollisuus tehdä yhteistyötä näin turvallisuuslähtöisen yrityksen kanssa”, sanoo Grockis.

Turvallisuuspalkinto myönnettiin myös Rotary Engineeringille, joka toimii Nesteen Singaporen jalostamon kunnossapitourakoitsijana ja on saavuttanut turvallisuusennätyksen vuosina 2020–2022. Kunnossapitopäällikkö Michael Ahti kommentoi palkintoa seuraavasti: “Rotary on aktiivisesti osallistunut kuukausittaisiin turvallisuuskeskusteluihin ja -kävelyihin, käynyt säännöllisesti läpi kokemuksista opittuja asioita ja jakanut hyviä turvallisuuskäytäntöjä. Rotary on noudattanut tarkasti Nesteen kunnossapito- ja toimintaprosesseja. He ovat panostaneet ennakoivaan suunnitteluun vähentääkseen ad hoc -tehtäviä, jotka saattavat aiheuttaa vaaratilanteita puutteellisen valmistautumisen takia.”

Nesteen turvallisuuspalkinnon saivat myös DHL Supply Chain, Speweld ja Lassila & Tikanoja Suomessa sekä useat yksittäiset henkilöt, jotka työskentelevät Nesteen urakoitsijoiden palveluksessa Rotterdamin jalostamolla Hollannissa.

“Lämpimät onnittelut ja kiitokset kaikille urakoitsijaturvallisuuspalkinnon voittajille! Tavoitteemme on tehdä jatkossakin tiivistä, hyvää ja jatkuvaa yhteistyötä urakoitsijoidemme kanssa, jotta voimme yhdessä saavuttaa “No harm. Together.”  -turvallisuustavoitteemme”, kiteyttää Hannele Jakosuo-Jansson.

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapalveluun, puh. 0800 94025 / media@neste.com (arkisin 8.30–16.00). Voit tilata Nesteen tiedotteita osoitteessa https://www.neste.fi/konserni/medialle/tiedotteet-ja-uutiset/tilaa-tiedotteita.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan lentopolttoaineen ja uusiutuvan dieselin tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteenamme on tehdä Porvoon öljyjalostamosta Euroopan vastuullisin jalostamo vuoteen 2030 mennessä. Aiomme aloittaa uusiutuvien ja kierrätysraaka-aineiden, kuten nesteytetyn jätemuovin, prosessoinnin öljynjalostuksen raaka-aineina. Olemme sitoutuneet saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon vuoteen 2035 mennessä, ja aiomme vähentää myymiemme tuotteiden päästöintensiteettiä 50 prosentilla vuoteen 2040 mennessä. Olemme myös asettaneet korkeat tavoitteet luonnon monimuotoisuudelle, ihmisoikeuksille ja toimitusketjullemme. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2022 Nesteen liikevaihto oli 25,7 miljardia euroa. Lue lisää: neste.fi