Neste ja Lauri Markkanen muistuttavat ilmastonmuutokseen liittyvistä sääilmiöistä tämän NBA-kauden vieraspeleissä
Neste Oyj, Uutinen, 16.1.2020
Neste ja NBA-koripalloilija Lauri Markkanen jatkavat yhteistyötään hyvän asian puolesta. Chicago Bullsissa pelaava Markkanen on kehittänyt sarjan erilaisia koripallodonkkeja, jotka muistuttavat ilmaston lämpenemisestä johtuvista sään ääri-ilmiöistä.
“Maapallolla mitataan uusia keskilämpöennätyksiä, ja katastrofaaliset sääilmiöt lisääntyvät vuosi vuodelta. Yhä useammat ihmiset ja yritykset ovat jo heränneet asian vakavuuteen. Toivomme, että yhteistyömme Laurin kanssa auttaa kertomaan tästä uusille yleisöille. Neste keskittyy uusiutuviin ja kiertotalousratkaisuihin, joten ilmastonmuutoksen vastainen taistelu on liiketoimintamme ytimessä”, Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi kertoo.
“Nuorena isänä maapallomme tulevaisuus on minulle erityisen tärkeää. Meidän tulisi pysähtyä miettimään, millaisen planeetan olemme jättämässä tuleville sukupolville. Suomessa ilmastonmuutoksen vaikutuksia ei ehkä arjessa vielä havaitse, mutta Yhdysvalloissa ilmastonmuutoksen aiheuttamat sään ääri-ilmiöt ovat arkipäivää monilla NBA-paikkakunnilla. Haluan tällä kampanjalla olla mukana muistuttamassa, että ilmastonmuutoksen vaikutukset ovat jo todellisia, ja aika tilanteen muuttamiseksi on käymässä vähiin”, Lauri Markkanen kertoo.
Markkanen on kehittänyt nimikoidut donkit erilaisille säätyypeille kuten lumimyrskyille, hurrikaaneille ja äkkitulville. Viisi eri donkkia esitetään ennen vieraspelejä.
“Donkit muistuttavat ilmaston lämpenemisen ja sään ääri-ilmiöiden välisestä yhteydestä. Aika käy vähiin, ja meidän on toimittava heti, jos haluamme pysäyttää ilmastonmuutoksen. Meidän on kehitettävä innovatiivisia ja uusiutuvia ratkaisuja, mutta myös autettava ihmisiä hädässä. Neste lahjoittaa katastrofiavulle Yhdysvalloissa 1 000 dollaria jokaisesta Markkasen tekemästä pisteestä viidessä kampanjaan kuuluvassa vieraspelissä”, Tuomi lisää.
Ensimmäinen donkki on nimeltään Blizzard, ja se julkaistaan Markkasen sosiaalisen median kanavissa 16.1.2020. Blizzard-donkki muistuttaa Philadelphian alueen lumimyrskyistä. Suuret lumimyrskyt ovat yleistyneet alueella kiihtyvään tahtiin: kymmenestä lumimyrskystä viisi on tapahtunut vuoden 1996 jälkeen.
Ilmastodonkit julkaistaan NBA-kauden mittaan kampanjasivustolla osoitteessa neste.com/climatedunks.
Lisätietoja: Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).
Lue lisää:
Kampanjavideo
Kampanjasivusto
Tiedote: Lauri Markkanen haastaa suomalaiset ilmastonmuutoksen vastaiseen kamppailuun (27.11.2018)
Neste lyhyesti
Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com