17 Huhtikuu 2018

Nesteen uudet voiteluainepakkaukset helpottavat autoilijan valintaa – parempaa suorituskykyä maailman suomalaisimmilla voiteluaineilla

Neste Oyj Lehdistötiedote 17.4.2018 klo 9.30

Jatkuvasti lisääntyvien automerkkikohtaisten voiteluainevaatimusten vuoksi autoilijalta vaaditaan yhä enemmän ymmärrystä siitä, minkälaisen voiteluaineen juuri hänen autonsa vaatii. Tätä valintaa helpottaakseen Neste on nyt uudistanut voiteluaineidensa pakkaukset sekä selkeyttänyt niiden etikettejä.

“Halusimme uudistaa voiteluaineidemme visuaalisen ilmeen helpottaaksemme autoilevien suomalaisten arkea ja tuotevalintaa. Esimerkiksi tuotenimet ovat nyt ymmärrettävämmät, ja etiketteihin on tuotu merkinnät autonvalmistajien luokituksista. Lisäksi niihin on lisätty QR-koodit, jotka vievät suoraan tuotteestamme tarkemmin kertovalle verkkosivulle”, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen Suomen toiminnoista vastaava johtaja Sam Holmberg.

“Meiltä kysytään usein sellaista öljyä, joka sopisi kaikkiin autoihin, sillä autoilijat kokevat autokohtaisten voiteluainevaatimusten selvittämisen ja valinnan hankalaksi. Tällaista kaikkiin autoihin käyvää ihmetuotetta ei kuitenkaan valitettavasti ole olemassa, jos toiveissa samalla ovat luotettavat ajokilometrit ja pitkä ikä moottorille”, Holmberg jatkaa.

“Uudistuksen myötä olemme tuoneet markkinoille lisää automerkkikohtaisia tuotteita sekä parantaneet valittujen tuotteiden suorituskykyä. On hyvä huomioida, että laadukkailla voiteluaineilla auto itsessään säilyttää paremmin arvonsa. Lisäksi ylläpitokustannukset pienenevät huoltovälien pidentyessä. Oma auto on arvokas investointi, joka ansaitsee parhaan mahdollisen huolenpidon”, Holmberg päättää.

Ajoneuvolle sopivat voiteluainesuositukset pääsee tarkistamaan kätevimmin Nesteen voiteluainesuositukset -internetsivulla ja Neste-äppi-mobiilisovelluksessa rekisterinumeron perusteella. Tietokannasta löytyy ajantasaiset suositukset yli 200 merkille ja yli 12 500 eri ajoneuvotyypille käyttökohteittain.

NEXBASE™-teknologia takaa laadun ja suorituskyvyn

Neste-voiteluaineiden teho perustuu Nesteen kehittämiin ja jalostamiin NEXBASE-perusöljyihin, joita on jalostettu vuodesta 1997 alkaen Nesteen Porvoon jalostamolla. Nesteen voiteluaineita voi hyvällä syyllä kutsua maailman suomalaisimmiksi voiteluaineiksi. Niiden kehityksessä myös puhtaus ja ympäristökuormituksen minimointi ovat keskeisessä asemassa.

NEXBASE-perusöljyt takaavat, että voiteluöljyjen lisäaineistuksesta saadaan parhaat mahdolliset ominaisuudet irti. Siksi voiteluaineet pitävät moottorin iskussa pidempään ja auttavat myös hillitsemään polttoaineen kulutusta. Suomen vaihteleviin oloihin yhteistyössä autonvalmistajien kanssa kehitetyt voiteluöljyt toimivat luotettavasti äärimmäisessä rasituksessa ja olosuhteissa.

Kaisa Lipponen

Löydä juuri sinun ajoneuvollesi sopiva voiteluaine: www.neste.fi/lubricant-recommendation

Lue lisää Nesteen voiteluaineista: www.neste.fi

Lisätietoja: Sam Holmberg, johtaja, Marketing & Services -liiketoiminta-alue Suomi, Neste, puh. 050 458 4078