15 Maaliskuu 2022

Neste aloittaa yhteistyön ReceiptHeron kanssa ‒ paperiset asiakaskuitit saa jatkossa sähköisesti

Neste Oyj, Uutinen, 15.3.2022 klo 9:00

Neste on aloittanut yhteistyön suomalaisen ReceiptHero Oy:n kanssa. Jatkossa Neste tarjoaa asemilla asioiville asiakkailleen kuitit myös sähköisesti, kun asiakas maksaa ostoksensa Visan tai Mastercardin credit/debit-korteilla. Onnistuneen pilottivaiheen jälkeen palvelu on otettu käyttöön kaikilla Suomessa toimivilla kevyen liikenteen Neste Express -asemilla sekä Neste-palveluasemilla. Uudistuksella Neste osaltaan tukee Suomen valtionhallinnon visiota digitaalisten kuittien tulemisesta osaksi taloushallinnon arkea niin valtionhallinnossa, kunnissa kuin yrityksissäkin vuoteen 2025 mennessä.

"On arvioitu, että pelkästään Suomessa tulostetaan vuosittain keskimäärin 1,7 miljardia paperista kuittia. Niiden tuottamiseen tarvitaan yli 30 000 kaadettua puuta. Merkittävän vuotuisen paperin säästön lisäksi digitaaliset kuitit parantavat yritysasiakkaiden asiakaskokemusta, sillä ReceiptHeron kuitit kulkeutuvat automaattisesti esimerkiksi yritysasiakkaiden kuluraportteihin. Digitaalisten kuittien vastaanottaminen ReceiptHeron sovellukseen on kuluttajille maksutonta. Uuden toiminnallisuuden avulla asiakkaat voivat vastaanottaa kuittinsa myös yhteistyökumppaneidemme, kuten Eurocardin, M2:n, eTaskun ja Bezalan, sovellusten kautta”, sanoo ReceiptHeron toimitusjohtaja Joel Ojala.

Nesteellä on Suomen kattavin asemaverkosto. Yksinään Neste Express -asemilla on tähän asti tulostettu vuositasolla arviolta 4,2 miljoonaa paperista kuittia.

“Etsimme jatkuvasti vastuullisempia ja samalla myös asiakaskokemuksen kannalta sujuvampia tapoja palvella asiakkaitamme. Sähköisiin kuitteihin siirtyminen on osa asemaverkostomme kehittämistä ja asiakaskokemuksen parantamista. Olemme iloisia saadessamme olla mukana rakentamassa edistyksellistä digitaalista kuittiratkaisua yhteistyössä ReceiptHeron kanssa", sanoo Nesteen Suomen asemaverkostosta vastaava johtaja Katri Taskinen.

Tarkista lähin Neste-asemasi täältä: neste.fi/asemat

Kaikki ReceiptHero-tuetut toimipisteet näet täältä: receipthero.io/places

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan lentopolttoaineen ja uusiutuvan dieselin tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Tavoitteenamme on tehdä Porvoon öljyjalostamosta Euroopan vastuullisin jalostamo vuoteen 2030 mennessä. Aiomme aloittaa uusiutuvien ja kierrätysraaka-aineiden, kuten nesteytetyn jätemuovin, prosessoinnin öljynjalostuksen raaka-aineina. Olemme sitoutuneet saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon vuoteen 2035 mennessä, ja aiomme vähentää myymiemme tuotteiden päästöintensiteettiä 50 prosentilla vuoteen 2040 mennessä. Olemme myös asettaneet korkeat tavoitteet luonnon monimuotoisuudelle, ihmisoikeuksille ja toimitusketjullemme. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2021 Nesteen liikevaihto oli 15,1 miljardia euroa. Lue lisää: neste.fi