31 Tammikuu 2019

Neste Engineering Solutions suoritti dynaamisen simuloinnin Kiilto Oy:lle

Neste Oyj Uutinen 31.1.2019

Neste Engineering Solutions on suorittanut dynaamisen simuloinnin kemianalan tuotteita valmistavalle Kiilto Oy:lle. Dynaamisen simuloinnin tavoitteena oli saada parempi ymmärrys Kiillon Lempäälän tuotantolaitoksen polymerointireaktorin käyttäytymisestä mahdollisissa häiriötilanteissa.

Simuloinneissa tarkasteltiin yleisiä tuotannon häiriötilanteita, niiden seurauksia sekä varotoimenpiteiden vaikutuksia laitoksen toimintaan. Simuloinneista nähdään, millä tavoin erilaiset suojautumiskeinot auttavat varmistamaan laitoksen turvallisuutta. Projekti on nyt saatettu päätökseen hyvin tuloksin, ja jatkotoimenpiteitä suunnitellaan näihin tuloksiin perustuen.

"Olemme hyvin tyytyväisiä yhteistyöhömme Neste Engineering Solutions -tiimin kanssa. He hoitivat projektin hyvin ammattitaitoisesti, ja saimme simuloinnista hyödyllisiä tuloksia toimintamme jatkokehittämiseksi", sanoo Mikko Viljanmaa, varatoimitusjohtaja, Kiilto Oy.

"Simulointeja voidaan hyödyntää hyvin erilaisten häiriötilanteiden mallinnuksessa. Näin voimme paremmin varautua erilaisiin tilanteisiin ja suunnitella ehkäiseviä toimenpiteitä", kertoo Patrick von Essen, toimitusjohtaja. Neste Engineering Solutions.

Lisätietoja: Joanna Viileinen, viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija, NAPCON, Neste Engineering Solutions Oy, joanna.viileinen(at)neste.com, puh. 050 458 9557

Kiilto Oy lyhyesti

Vuonna 1919 perustettu Kiilto Oy on kemianalan tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistava perheyritys. Liiketoimintaamme kuuluu erilaisten liimatuotteiden ja niihin liittyvien tuotteiden kehitys, valmistus - ja markkinointi – erikoisasiantuntijuutemme on kiinnitysaineissa. Olemme osa  Kiilto Family -konsernia. Yrityksen liikevaihto oli 83,9 MEUR vuonna 2018 ja palveluksessamme on 437 henkilöä Ruotsissa, Venäjällä ja useassa muussa Itä-Euroopan maassa. www.kiilto.com

Neste Engineering Solutions lyhyesti