21 Toukokuu 2018

Neste uudistaa korkealaatuiset Futura-bensiinit ‒ pienempi kulutus, puhtaammat kilometrit

Neste Oyj Lehdistötiedote 21.5.2018 klo 9.30

Neste on uudistanut korkealaatuiset Futura-bensiininsä. Ne vastaavat autoilijoiden kasvaviin vaatimuksiin ja vähentävät sekä polttoaineen kulutusta että päästöjä.

“Moottoritekniikka kehittyy kovaa vauhtia ja vaatii jatkuvaa kehitystä myös polttoaineilta. Oma tutkimuskeskuksemme Porvoossa vastaa siitä, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme erityisesti Suomen olosuhteisiin kehitettyjä entistä puhtaampia, vähäpäästöisempiä ja jatkuvasti kehityksen kärjessä olevia tuotteita. Uusi puhtaampi Futura on uuden sukupolven bensiini, jonka avulla voi pitää moottorin puhtaampana, pienentää polttoaineen kulutusta ja vähentää siten haitallisia päästöjä”, Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen johtaja Panu Kopra kertoo.

“Uuden Futuran toiminta perustuu osaltaan moottorissa syntyvän kitkan vähenemiseen uuden lisäaineistuksen avulla. Bensiinin koostumus vähentää moottorin sisäistä kitkaa muodostamalla ohuen kalvon männän ja sylinteriseinämän välille. Polttoaineen kulutus pienenee, kun moottori pystyy käyttämään polttoaineen sisältämän energian paremmin hyväkseen. Lisäksi uusi lisäaineistus suojaa ja puhdistaa moottoria jatkuvasti sekä pidentää sen käyttöikää”, Kopra jatkaa.

Optimoitu hybridiautoille

Uusi Futura vähentää tavanomaiseen bensiiniin verrattuna kasvihuonekaasupäästöjä pienemmän kulutuksen, puhtaamman moottorin sekä tuotteen sisältämän bioetanolin avulla.

“Uutta Futuraa säännöllisesti tankkaamalla voi vaikuttaa autoilunsa päästöihin, ja sen käyttö vähentää kasvihuonekaasupäästöjen lisäksi myös pakoputkipäästöjä. Molemmat Futura-bensiinimme sopivat erinomaisesti hybridiautoihin, mutta etenkin Neste Futura 98 E5 on optimoitu näille. Lisäksi se antaa parhaimman suorituskyvyn, säilyy huippulaatuisena tankissa huomattavasti tavanomaista bensiiniä pidempään sekä suojaa tehokkaasti korroosiolta. Neste Futura 95 E10 -bensiinimme puolestaan sisältää jopa 10 % bioetanolia, joten sitä voidaan kutsua puhtaimmaksi bensiiniksemme”, Kopra sanoo.

Neste myy Futura-bensiinejä Suomen lisäksi kaikissa Baltian maissa ja Venäjällä Pietarin alueella.

Kaisa Lipponen

Lisätietoja: Sam Holmberg, johtaja, Marketing & Services -liiketoiminta-alue Suomi, Neste, puh. 050 458 4078

Liite: Neste uudistaa korkealaatuiset Futura-bensiinit

Neste Futura™ 95 E10