15 Lokakuu 2019

Nesteen IT-järjestelmiin vaikuttanut häiriö johtui laiterikosta palveluntarjoajan datakeskuksessa  - polttoainetoimitukset jatkuneet

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 15.10.2019 klo 11.45

Julkaisimme eilen tiedotteen Nesteen liiketoimintoihin vaikuttaneesta IT-häiriöstä.

Selvityksissä häiriön syyksi on varmistunut tekninen laitevika palveluntarjoajamme konesalissa Suomessa. Tuotantomme jatkuu normaalisti ja turvallisesti, ja olemme pystyneet jatkamaan polttoainetoimituksia.

Asiantuntijat työskentelevät tiiviisti järjestelmien palauttamiseksi normaaliin tilaan mahdollisimman pikaisesti.

Informoimme tilanteen kehittymisestä lisää, kun lisätietoa on saatavilla.

Viestintäjohtaja (vt.)

Lisätietoja: Marko Pekkola, Öljytuotteet-yksikön johtaja ja Panu Kopra, Marketing & Services -liiketoimintayksikön johtaja. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com