24 Huhtikuu 2020

Nesteen hallitus muuttaa osinkoehdotustaan

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Sijoittajat

Neste Oyj, Pörssitiedote, Sisäpiiritieto, 24.4.2020 klo 9

Neste Oyj:n hallitus on päättänyt kutsua koolle varsinaisen yhtiökokouksen pidettäväksi 18.5.2020. Yhtiökokouskutsu julkaistaan erikseen.

Kuten aiemmin ilmoitettiin, Neste päätti lykätä alunperin 7.4.2020 pidettäväksi tarkoitetun yhtiökokouksensa COVID-19 -pandemian nopean kehittymisen ja Suomen hallituksen julkisia kokoontumisia koskevien rajoitusten vuoksi. Johtuen poikkeuksellisesta epävarmuudesta liittyen COVID-19 -pandemiaan ja sen tuleviin vaikutuksiin Nesteen liiketoimintaan, Nesteen hallitus on päättänyt muuttaa osinkoehdotustaan yhtiökokoukselle.

Hallitus ehdottaa, että alkuperäisen ehdotuksen mukainen ensimmäinen osinkoerä, 0,46 euroa osakkeelta, maksettaisiin 28.5.2020. Lisäksi ehdotetaan, että varsinainen yhtiökokous valtuuttaisi hallituksen päättämään harkintansa mukaan toisen osinkoerän, yhteensä enintään 0,56 euroa osakkeelta, jakamisesta. Toinen osinkoerä koostuisi 0,46 euron osingosta ja 0,10 euron ylimääräisestä osingosta osakkeelta.

Tämä valtuutus olisi voimassa 30.10.2020 asti ja mahdollistaisi päätöksenteon ajankohtana, jolloin on saatavilla luotettavampi arvio COVID-19-pandemian vaikutuksista Nesteen taloudelliseen tilanteeseen. Hallitus odottaa tekevänsä päätöksen mahdollisen toisen osinkoerän jakamisesta 22.10.2020.

Viestintäjohtaja (vt.)

Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin klo 8.30-16.00).

Neste lyhyestiNeste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa. Vuonna 2020 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com