16 Marraskuu 2020

Neste 14. peräkkäisen kerran Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseissä (DJSI) johtavien toimijoiden joukossa

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 16.11.2020 klo 10

Neste on 14. peräkkäisen kerran valittu Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin (DJSI). Yhtiö on jälleen kerran maailman vastuullisimpien yritysten joukossa DJSI World- ja DJSI Europe -indekseissä.Neste sai vastuullisuudestaan toimialan parhaat pisteet olennaisuuden arvioinnista, inhimillisen pääoman kehityksestä ja vesiriskien hallinnasta, mikä mahdollisti yhtiön valinnan parhaiden joukkoon.

“Tulla jälleen kerran valituksi Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksiin todistaa, että laaja-alainen vastuullisuustyömme etenee hyvin. Työ kunnianhimoisten tavoitteidemme saavuttamiseksi jatkuu”, sanoo Nesteen Minna Aila, Senior Vice President, Sustainability and Corporate Affairs.

Yritykset valitaan Dow Jonesin vastuullisuusindekseihin perusteellisen arvioinnin tuloksena. Tässä arvioinnissa keskitytään pitkän aikavälin suoritusta kuvaaviin indikaattoreihin, jotka kattavat niin taloudellisia, ympäristö- kuin sosiaalisiakin mittareita. Näiden lisäksi yritysten suorituksia peilataan myös yleisiin vastuullisuustrendeihin. Tämän vuoden arviointi perustui vuoden 2019 suorituksiin. Vain omien alojensa johtavat yritykset valitaan vuosittain indekseihin.

Susanna Sieppi, Viestintäjohtaja

Lisätietoa: Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin klo 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen vastaiseen kamppailuun ja kiertotalouden vauhdittamiseen. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin ja vastuullisen lentopolttoaineen tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Olemme teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana ja olemme sitoutuneet hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä. Aiomme myös prosessoida uusiutuvia ja kierrätysraaka-aineita kuten jätemuoveja öljynjalostuksen raaka-aineina. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2019 Nesteen liikevaihto oli 15,8 miljardia euroa, ja 82 % yrityksen vertailukelpoisesta liikevoitosta tuli uusiutuvista tuotteista. Lue lisää: neste.fi

Photo: Dow Jones(340.95 KB)