12 Maaliskuu 2019

Neste esittelee kestävän kehityksen mukaisen Zero-loman osana Zero Island -hanketta Ruotsissa

Neste Oyj, uutinen 12.3.2019

Neste, jätteistä ja tähteistä valmistetun uusiutuvan dieselin ja uusiutuvan lentopolttoaineen globaali markkinajohtaja ja yksi maailman vastuullisimmista yhtiöistä, esittelee kestävän kehityksen mukaisen Zero-loma -konseptin.

Zero-loma on osa Nesteen Zero Island -hanketta, jossa etsitään eri tapoja saavuttaa nollapäästöjen taso Ruotsissa. Loma vietetään luonnonkauniilla Lidön saarella, jossa lomalaiset voivat viettää aikaansa ja asua jo kuuluisaksi tulleessa Nolla-mökissä sekä nauttia herkullisia aterioita erityisesti tälle saarelle suunnitellusta kestävän kehityksen mukaisesta Zero-menusta.

”Fossiilivapaa tulevaisuus edellyttää muutoksia jokapäiväiseen elämäämme ja ajatteluumme.  Osana Zero Island -hanketta halusimme kertoa ihmisille, että he voivat viettää ensiluokkaisen loman mahdollisimman vähin päästöin, tarvitsematta lentää toiselle puolelle maailmaa”, sanoo Nesteen markkinointijohtaja Sirpa Tuomi.

Zero-lomien jokainen yksityiskohta majoituksesta aterioihin on suunniteltu tuottamaan mahdollisimman vähän päästöjä. Vieraat asuvat kiitetyssä Nolla-mökissä, Airbnb-suosikissa, jota ovat esitelleet muun muassa Lonely Planet ja Dezeen. Robin Falckin suunnittelema mökki on rakennettu kestävän kehityksen mukaisista materiaaleista, ja sen ympäristövaikutukset ovat minimaaliset sekä päästöjen että käytännön luontovaikutusten osalta. Lähilomatrendin mukaiset Zero-lomat on suunniteltu tarjoamaan vieraille yksinkertaisempaa elintapaa ja luontoa puhtaimmassa muodossaan.

Ruotsi on asettanut tavoitteekseen vähentää kasvihuonekaasupäästöjään ja olla fossiilivapaa vuoteen 2014 mennessä. Maailman johtavana uusiutuvan dieselin tuottajana Neste on lanseerannut Zero Island -kampanjan, jossa tavoitellaan nollapäästöjä yhdellä saarella. Yhdessä kumppaneidemme kanssa otamme saarella käyttöön ratkaisuja, jotka auttavat pääsemään tavoitteeseemme sekä luovat kestävämpää tulevaisuutta Ruotsille. Voit seurata matkaamme osoitteessa https://www.neste.com/sv/journeytozero/

Kaisa Lipponen

Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja

Lisätietoja Zero-lomista ja Zero Island -hankkeesta antaa:

Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste, puh. 010 458 8335, sirpa.tuomi(at)neste.com

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com