23 Huhtikuu 2024

Neste palkitsi yhteistyökumppaneita turvallisuudesta

Julkaistu Tiedotteet ja uutiset kategoriassa Ihmiset

Neste Oyj, Uutinen, 23.4.2024

Neste on antanut useille suomalaisille ja kansainvälisille urakoitsijoille turvallisuuspalkinnon. Urakoitsijoiden turvallisuuspalkinnolla Neste haluaa kiittää urakoitsijoita erinomaisesta sitoutumisesta turvallisuuteen vuoden 2023 aikana. Palkitsemiset ovat osa Nesteen vuotuista turvallisuusviikkoa, joka alkoi maanantaina 22. huhtikuuta.

“Urakoitsijat ovat olennainen osa Nesteen arvoketjua. Heidän asiantuntemuksellaan ja työnsä laadulla on merkittäviä vaikutuksia sekä henkilöturvallisuuteen että operatiiviseen turvallisuuteen. Tämä puolestaan edesauttaa liiketoimintaamme. Yhteinen päämäärämme "No harm. Together.", saavutetaan tiiviillä yhteistyöllä ja vahvalla sitoutumisella turvallisuuteen", sanoo Hannele Jakosuo-Jansson, Nesteen henkilöstö-, turvallisuus- ja viestintäjohtaja.

Nesteen toimipaikat eri puolilla maailmaa palkitsevat useita urakoitsijoita osana Nesteen turvallisuusviikkoa. Neste palkitsee urakoitsijoita, jotka ovat parantaneet turvallisuuskäytäntöjä, eivät ole tinkineet toiminnan turvallisuudesta ja ovat tehneet laadukasta ja turvallista työtä.

Yksi palkinnon saajista on Dialog Plant Services Pte Ltd, joka työskenteli Singaporen jalostamon huoltoseisokissa. Dialog osoitti erinomaista turvallisuusjohtajuutta, mikä näkyi erityisesti työntekijöiden vahvana sitoutumisena, ennakoivana toimintana turvallisuushavaintoihin liittyen sekä selkeänä ja kattavana turvallisuusviestintänä työmaalla. Johdon aktiivinen läsnäolo sekä tarvittaessa ripeä puuttuminen ja turvattomien toimenpiteiden keskeyttäminen edustavat Dialog Plant Services -yhtiön kulttuuria, jossa turvallisuus on etusijalla.

Muita Nesteen urakoitsijoiden turvallisuuspalkinnon voittaneita yrityksiä ovat muun muassa teollisuuspalveluita tarjoava Bilfinger, telinepalveluita tarjoava Telinekataja, nostopalveluyritys Eilola Logistics ja säiliöiden puhdistukseen erikoistunut Finnsäiliö.

"Onnittelut ja vilpittömät kiitokset kaikille urakoitsijoiden turvallisuuspalkinnon voittajille! Nesteellä priorisoimme urakoitsijoidemme turvallisuuden ja hyvinvoinnin. Olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä vastuullisten urakoitsijoiden kanssa, jotka ovat sitoutuneet jatkuvasti parantamaan turvallisuuskäytäntöjä yhteistyössä kanssamme. Yhdessä varmistamme, että jokainen voi palata terveenä kotiin turvallisen työpäivän jälkeen”, Hannele Jakosuo-Jansson sanoo.

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapalveluun, puh. 0800 94025 / media@neste.com (arkisin 8.30–16.00). Voit tilata Nesteen tiedotteita osoitteessa https://www.neste.fi/konserni/medialle/tiedotteet-ja-uutiset/tilaa-tiedotteita.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Yhtiö jalostaa jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi.

Maailman johtavana uusiutuvan lentopolttoaineen ja uusiutuvan dieselin tuottajana sekä polymeerien ja kemikaalien valmistukseen tarkoitettujen uusiutuvien ja kierrätysraaka-aineisiin perustuvien syöttöaineratkaisujen edelläkävijänä, Neste auttaa asiakkaitaan vähentämään kasvihuonekaasupäästöjään vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä.

Yhtiön tavoitteena on tehdä Porvoon öljynjalostamosta Euroopan vastuullisin jalostamo vuoteen 2030 mennessä. Neste on sitoutunut saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon vuoteen 2035 mennessä ja aikoo vähentää myymiensä tuotteiden päästöintensiteettiä 50 prosentilla vuoteen 2040 mennessä. Neste on myös asettanut korkeat tavoitteet luonnon monimuotoisuudelle, ihmisoikeuksille ja toimitusketjulle. Yhtiö on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2023 Nesteen liikevaihto oli 22,9 miljardia euroa. Lue lisää: neste.fi