25 Lokakuu 2019

Nesteelle Euroopan kemianteollisuuden järjestön (Cefic) myöntämä Responsible Care -palkinto vastuullisten työpaikkojen sarjassa

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 25.10.2019 klo 9
Neste on saanut eurooppalaisen kemianteollisuuden Sustainable Workplace Award 2019 -palkinnon vastuullisten työpaikkojen kategoriassa. Laajasti tunnustetun palkinnon myöntää Euroopan kemianteollisuuden järjestö European Chemical Industry Council (Cefic). Palkinnot jaettiin 24.10.2019 Ceficin Chemical Convention -tilaisuuden yhteydessä Helsingissä. Muut palkintokategoriat ovat Kemikaaliturvallisuuden palkinto (Chemical Safety Award), Ympäristövastuullisuuden palkinto (Environmental Responsibility Award) ja Kansallisten järjestöjen palkinto (National Associations Award).

Vastuullisen työpaikan palkinnon kriteerien mukaisesti Neste on ottanut käyttöön tehokkaat prosessiturvallisuuden johtamisen järjestelmät sekä hyödyntänyt parhaita käytäntöjä ja tehnyt parannuksia kemikaaliturvallisuudessa. Yhtiöllä on myös erinomaiset valmiudet ja osaaminen merkittävien prosessiriskien vähentämiseen ja hallintaan. Globaalin ‘Way Forward to Safety’ -ohjelmansa avulla Neste on pystynyt parantamaan turvallisuustuloksia ja -kulttuuria merkittävästi. Neste on lisäksi edistänyt työturvallisuutta johdon ja koko henkilökunnan sitouttamisella ja panostamalla terveelliseen työympäristöön. Ennakoivaan terveysriskien hallintaan ja työhyvinvointiin liittyvillä tukitoimilla on saavutettu selkeitä tuloksia.

“Turvallisuus ja vastuullisuus sekä työskenteleminen yhdessä, yhtenä Nesteenä, ovat strategiamme keskiössä, ja kiitos palkinnosta kuuluu koko henkilöstölle. Turvallisuus on keskeinen osa päivittäistä tekemistä tutkimuksesta ja suunnittelusta hankintaan, tuotantoon ja lopputuotteisiin sekä asiakaspalveluun saakka. Jokainen nesteläinen ottaa vastuuta turvallisuudesta ja samalla uskaltaa välittää ja puuttua. Tärkeimpiä arvojamme on turvallisen työympäristön varmistaminen jokaiselle nesteläiselle eri puolilla maailmaa”, sanoo Nesteen henkilöstö-, turvallisuus- ja hankintajohtaja Hannele Jakosuo-Jansson.

Vuodesta 2015 lähtien kaikki Nesteen tiimit ovat sitoutuneet turvallisuuskulttuurin kehittämiseen antamalla  julkisen turvallisuuslupauksen. Neste on panostanut ja suunnannut kehitystoimia myös urakoitsijaturvallisuuteen terveys-, turvallisuus- ja ympäristönäkökohdat huomioiden.

Neste valittiin tammikuussa 2019 maailman kolmanneksi vastuullisimmaksi yritykseksi Global 100 -listalla. Yhtiö on ollut Euroopan Responsible Care -ohjelman jäsen sen alusta alkaen vuonna 1991.

Lue lisää palkinnosta englanniksi Ceficin verkkosivuilta.

Viestintäjohtaja (vt.)

Lisätietoja: Ari Palmroos, turvallisuusjohtaja, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com