22 Kesäkuu 2021

Neste laajentaa tulevaisuuden liikenneaseman palveluita ‒ Suomen seuraava Fizza-pizza -automaatti avautuu Tuusulan Rykmentinpuistoon

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 22.6.2021 klo 9

Neste avaa tiistaina 22.6.2021 Fizza-pizza -automaatin tulevaisuuden liikenneasemalleen Tuusulan Rykmentinpuistoon, osoitteeseen Puistometsäntie 1, Tuusula. Asemalta löytyy entuudestaan Easy Deli -itsepalvelukauppa, OmaPosti-kioski, Neste MY Uusiutuva Diesel™ -polttoainejakelu, sähköautojen pikalatauskenttä sekä bio- ja maakaasun tankkausasema. Yhteistyössä Fizza Oy:n kanssa Neste pilotoi asemaverkostossaan tarjottavia uusia automatisoituja palveluita.

“Viime kesänä avattu uusi asemakonseptimme, joka kantaa nimeä tulevaisuuden liikenneasema, nojaa ilmastoa vähemmän kuormittavaan rakentamiseen, modulaarisiin ja automatisoituihin itsepalveluratkaisuihin sekä monipuoliseen palvelutarjontaan alueen tarpeiden mukaisesti. Fizza Oy:n alkuvuodesta Suomeen tuoma automatisoitu pizza-automaattikonsepti täydentää asemamme palvelutarjontaa ja vastaa alueella asuvien asukkaiden toiveisiin hetkessä valmistuvasta, hyvästä ja nopeasta take away -ruoasta. On hienoa päästä pilotoimaan Suomen seuraavaa pizza-automaattia liikenneasemaympäristössä”, sanoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminnan automatisoiduista palveluista vastaava päällikkö Jukka Peltoniemi.

Pizza-automaattien markkinat ovat kehittyneet nopeasti viime vuosina Pohjoismaissa, Euroopassa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa. Esimerkiksi Ranskassa on tänä päivänä yli 1 000 pizza-automaattia ja ranskalaiset tilaavat vuosittain yli 8 miljoonaa pizzaa Fizzan kaltaisista automaateista. Fizza Oy toi ensimmäisen pizza-automaatin Suomeen alkuvuodesta 2021.

"Kauniaisissa sijaitseva automaattimme on ollut menestys ja saanut suuren suosion pääkaupunkiseudulla asuvien kuluttajien keskuudessa. Saavutimme ensimmäisen toimintakuukauden jälkeen maailmanennätyksen lähes 4 800:lla myydyllä pizzalla kuukaudessa ‒ yli tuhannen automaatin vertailujoukossa. Fizza-konsepti sopii hyvin vaativille suomalaisille, sillä se yhdistää laadukkaan ruoan, teknologian ja helpon saatavuuden. Rakennamme innoissamme kumppanuutta Nesteen kanssa tarjotaksemme asiakkaille käsintehtyjä pizzoja kolmessa minuutissa ympäri vuorokauden, täysin automatisoidulla liikenneasemalla Tuusulassa”, kertoo Fizza Oy:n perustaja Alexandre Benjamin.

Itsepalveluratkaisujen suosio kasvussa tien päällä liikkuessa

Neste on innovoinut viimeisen kahden vuoden aikana lukuisia uusia automatisoituja palveluita ja pilotoinut niitä liikenneasemien yhteydessä helpottaakseen autoilijoiden sekä autottomien kuluttajien arkea.

“Elämme automatisoitujen ratkaisujen läpimurron vuosia, erityisesti itsepalvelukauppojen saralla. Koronapandemia on osaltaan kiihdyttänyt muutosta ihmisten käyttäytymisessä ja kulutustottumuksissa. Ruokaa tilataan kotiin aikaisempaa enemmän, ja pienet ostokset halutaan hankkia läheltä ja helposti vuorokauden ympäri avoinna olevista kaupoista tai kioskeista. Automaatio tulee lisääntymään vahvasti, ja viime vuosien pilotointi on tuonut esimerkiksi Easy Deli -automaattikaupat osaksi pääkaupunkiseudun kuluttajien arkea”, sanoo Peltoniemi.

Nesteellä on tällä hetkellä kolme Easy Deli -itsepalvelukauppaa Vantaalla, Helsingissä ja Tuusulan Rykmentinpuistossa. Viisi uutta kauppaa avataan kesän aikana myös Riiassa Latviassa.

Lisätietoja: Jukka Peltoniemi, automatisoiduista palveluista vastaava päällikkö, Marketing & Services, Neste. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / media@neste.com (arkisin klo 8.30-16.00).

Alexandre Benjamin, toimitusjohtaja, Fizza Oy. Yhteystiedot: puh. 050 477 2147 / alexandre@fizza.net.

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) tuottaa ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja kiertotalouden vauhdittamiseksi. Jalostamme jätteitä, tähteitä ja innovatiivisia raaka-aineita uusiutuviksi polttoaineiksi sekä muovien ja muiden materiaalien vastuullisiksi raaka-aineiksi. Olemme maailman johtava uusiutuvan dieselin ja vastuullisen lentopolttoaineen tuottaja ja kehitämme muovijätteen kemiallista kierrätystä muovijäteongelman torjumiseksi. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaita vähentämään kasvihuonekaasupäästöjä uusiutuvilla ja kiertotalousratkaisuillamme vuosittain vähintään 20 miljoonalla tonnilla vuoteen 2030 mennessä. Olemme teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana ja olemme sitoutuneet hiilineutraaliin tuotantoon vuoteen 2035 mennessä. Aiomme myös prosessoida uusiutuvia ja kierrätysraaka-aineita kuten jätemuoveja öljynjalostuksen raaka-aineina. Meidät on valittu toistuvasti Dow Jonesin kestävän kehityksen indekseihin ja maailman vastuullisimpien yritysten Global 100 -listalle. Vuonna 2020 Nesteen liikevaihto oli 11,8 miljardia euroa, ja 94 % yrityksen vertailukelpoisesta liikevoitosta tuli uusiutuvista tuotteista. Lue lisää: neste.fi