28 elokuu 2019

Uusia Neste MY uusiutuvaa dieseliä myyviä asemia Kalifornian pohjois- ja keskiosiin

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 28.8.2019 klo 17

Ammattiliikenteen kuljettajat Pohjois- ja Keski-Kaliforniassa Yhdysvalloissa voivat nyt tankata huippulaatuista Neste MY uusiutuva diesel™ -polttoainetta useammalla liikenneasemalla. Maaliskuussa 2019 Kalifornian San Leandrossa avattiin ensimmäinen Neste-brändätty miehittämätön asema, ja nyt niitä on avattu kolme lisää.

Neste on maailman suurin uusiutuvan dieselin tuottaja. Neste MY uusiutuva diesel valmistetaan 100 %:sti uusiutuvista ja vastuullisista raaka-aineista, ja sen avulla asiakas voi vähentää kasvihuonekaasupäästöjään jopa 90 % fossiiliseen dieseliin verrattuna*.

”Olemme iloisia voidessamme kertoa näistä uusista huippulaatuisen Neste MY uusiutuvan dieselin asemista Kaliforniassa. Neste MY uusiutuva diesel on “drop-in”-polttoaine, joka voidaan ottaa käyttöön ilman muutoksia olemassa olevaan moottoriin tai ajoneuvoon. Lisäksi tuote on kilpailukykyinen fossiiliseen dieseliin verrattuna, joten se täyttää ympäristövaatimukset suorituskyvystä tinkimättä”, kertoo Nesteen Yhdysvaltojen myyntijohtaja Jeremy Baines.

“Olemme ylpeitä näistä uusista asemista. Odotamme innolla Neste MY uusiutuvan dieselin saatavuuden kasvua Kaliforniassa ja eri puolilla maailmaa”, Baines jatkaa.

”Yleiset tankkauspisteet ovat välttämättömiä ammattiliikenteen asiakkaille, joilla ei ole mahdollisuutta tankata omalla varikollaan”, sanoo Tom Van De Pol, joka on Neste MY uusiutuvan dieselin yhden polttoainejakelijan Van De Polin pääjohtaja. ”Kun Neste MY uusiutuvaa dieseliä on saatavana asemilla, sitä voivat käyttää kuljetusliikkeet, jotka haluavat hyödyntää 100 %:sti uusiutuvan polttoaineen tarjoamat tehokkuus- ja päästövähenemäedut. Neste MY uusiutuvan dieselin laajempi saatavuus on eduksi koko yhteisölle."

Neste MY uusiutuvaa dieseliä Kaliforniassa tarjoavat asemat on suunniteltu suuria, jopa 18-pyöräisiä rekkoja varten. Asemat sijaitsevat seuraavissa paikoissa:

• San Leandro, Kalifornia (Western States Oil, 2709 Teagarden Street)

• San Jose, Kalifornia (Western States Oil, 1790 S. 10th Street)

• Keyes, Kalifornia (Van De Pol, 5675 7th Street)

• Ripon, Kalifornia (Van De Pol, 801 S. Frontage Road)

”Olemme innoissamme voidessamme tarjota Neste MY uusiutuvaa dieseliä kuljettajille, joilla ei aiemmin ollut mahdollisuutta tankata tätä huippulaatuista polttoainetta ja päästä hyötymään sen eduista”, sanoo Steve Lopes, joka on Neste MY uusiutuvan dieselin toisen polttoainejakelijan Western States Oilin toimitusjohtaja. ”Asiakkaamme ovat todella tyytyväisiä nähdessään ajoneuvojen huollon helpottuvan ja ovat tietenkin myös iloisia voidessaan samalla pienentää hiilijalanjälkeään.”

*) Laskentamenetelmä on EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin (2009/28/EY) mukainen.

Viestintäjohtaja, (vt.)

Neste MY uusiutuvaa dieseliä on saatavilla yksityisen ja julkisen sektorin ajoneuvokalustoihin Kaliforniassa valtuutetuilta jakelijoilta. Lisätietoja Neste MY uusiutuvasta dieselistä Yhdysvalloissa löydät täältä. Lähimmän Neste MY uusiutuvaa dieseliä myyvän Neste-aseman tiedot Suomessa löydät osoitteesta: https://www.neste.fi/asemat

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2018 Nesteen liikevaihto oli 14,9 miljardia euroa. Vuonna 2019 sijoituimme kolmanneksi maailman 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lisätietoa: neste.com